Ook ik ben op zoek naar een 911: graag wat advies

Home Forums Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 Ook ik ben op zoek naar een 911: graag wat advies

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 37)
  • Hoi Porschisten,

    Na jaren Saab (turbo) gereden te hebben, heb ik besloten dat de tijd rijp is om een porsche als pleasure wagen naast mijn eerder functionele (maar ook zeer leuke 8) ) 9-5 estate te hebben. Aangezien ik nog steeds met plezier de 9-5 upgrade, ben ik voor het Porsche luik op zoek naar een mix van fun, betrouwbaarheid en ook een zekere rationale benadering van de vaste en variabele kosten. Ik heb wat het model betreft maar 1 eis: een 911.
    mbt het rationele criterium: na wat zoekwerk dacht ik dat het wel wijs zou zijn om voor een oldtimer te gaan (lagere taks, verzekering, inschrijving??) of misschien eentje die voor een classic car kan doorgaan. Aangezien ook graag regelmatig wissel van auto moet de porsche ook relatief populair zijn op de markt. Ik wil immers geen 12 maanden wachten op de liefhebber die precies op zoek is naar mijn ‘speciale’ porsche.

    Mbt het criterium fun moet de wagen zeker sneller zijn dan mijn 9-5 met +/- 200pk (gezien de gewichtsverhouding zal dat niet rap een probleem zijn, hoop ik). Wegligging en rijsensatie zou ik ook graag optimaliseren (binnen de grenzen getrokken door het eerste criterium).

    mbt het criterium betrouwbaarheid: ik weet er niets van (werkelijk) zeker graag hier wat advies. Ik las in een andere topic al iets over versnellingsbakken en een 911 3.0.

    Welke uitvoering van de 911 raden jullie aan? en hoeveel zou het budget dan kunnen betekenen?

    Alvast bedankt

    nu nog saab, snel ook porsche (hopelijk)

    Hello ,
    Voor de aankoop van een 911 zijn er natuurlijk veel meningsverschillen , de ene pleit :voor als eerste porsche een 3.2 met G50 boite maar dan heb je geen wagen van 25 jaar en ouder. Niettegenstaande dat een 3.0 met 915 boite een goed alternatief is ( mede ikzelf zo’een heb 😉 ). Beter een goede 915-bak dan een slechte G50-bak.
    Ik zou gaan , afgaande op jou criterium , naar een 911sc met 3.0 met bj ’80-’83 want dan zit je met een motor die 204pk levert mits het geen USA-model is. Verder zou ik mij goed verdiepen via lectuur en dit forum over de historie van de Porsche 911.En verder ook verschillende wagens onder de loep nemen voor m’n de eerste de beste koopt want m’n kan heel lang zoeken voor je de wagen van je dromen vindt , geloof me vrij.
    Budget : De prijzen varieren tussen de € 11.000 – € 16.000 afhankelijk va n de staat van de wagen .
    Succes 8)

    ik z elf heb een 911 sc met de 915 boite 226 000 km dacht ik die boite heeft eigenlijk tot hiertoe geen enkel mankement evrtoont het enige verschil met een gewone auto is dat je tussen de vitessen eigegen lijk een seconde moet wachten en dan voel je de pook ook in de vitesse vallen tegenover een g 50 kanje al eens aan de pook trekken die gaat er zowiezo in

    ga je bij zo en 915 boite eraan trekken danheb je binnne de kortste keren brokken alles heeft zijn beperkingen

    wat mijn 911 betreft is een originele 204 pk maar volgens sommige porschisten oa mcklusky heeft dat beestje iets meer pk tjes
    maar meer of niet meer het went 😥

    de prijzen varieeren en heb een tijdje gelden nog een hoger bod gekregen dan 16000 maar ik doe mijn speeltje niet van de hand
    maar het is wel fijn dat anderen uw auto waarderen en mooi vinden en er bereid zijn om een hoop geld neer te tellen das bij mij de stimulans om hem nog eens extra te verwennen en zeker niet weg te doen 😉

    Ook van harte welkom op dit Forum 😉

    Hallo,

    ik heb hier op dit forum ook al veel gelezen over de fameuze 915-boite en met veel plezier geeft ik ook mijn ervaring.
    Ikzelf heb een 911 SC van 1981 (met 915-boite dus), en inderdaad: net uit de garage en direct in eerste en tweede stapvoets in ‘t stad: niet gemakkelijk. Maar laat u hierover niet afschrikken: boven de 3000 toeren en wachten tot de boite warm heeft en dan schakelt deze perfect.
    Voor mij ligt de fun nu net in het ‘temmen van het beest’ 😉

    Sinds een maand een 1977 911 aangeschaft, na lang zoeken. Voorheen had ik een 912E

    Fantastische wagens MAAR wees voorzichtig bij de aankoop.

    Porsches zijn niet of zeer weinig te vinden op een autokerkhof omdat zij allemaal worden “gerecycleerd”, dit type wagens hebben de eigenschap van dubieuze personen aan te trekken. Koop dus niet eender waar en van eender wie.

    Welk model je ook koopt, het is een kwestie van vertrouwen, daarom koop je best bij een specialist of, als je wat geluk hebt, de wagen van een forum lid.

    Men spreekt hierboven van 11000 a 16000 Euro. Op mijn zoektocht heb ik er gezien van 11000, allee van ver had ik het al gezien. Ga dus liever voor een rijklare en gekeurde wagen en die zal je wel vinden rond de 15000. Je zal er ook duurder vinden naargelang de toestand van de wagen.

    Koop een zo goed mogelijke wagen, Porsches onderdelen zijn niet bepaald goedkoop en vergeet niet dat een “oud karretje” altijd wel iets zal mankeren en dat er geen PERFECTE wagens bestaan !!

    Succes met je investigaties,

    Yvan

    Hartelijk dank voor de suggesties tips en de verwelkoming. Ik heb gelukkig nog wat tijd en ik ga die dan ook nuttig aanwenden om mij te verdiepen in de verschillende modellen en uitvoeringen (zeker de 911 3.0).

    Is er hier op het forum ook ervaring met Porsches van de Duitse markt? Ik weet uit ervaring dat voor Saab Duitsland een zeer aantrekkelijke plaats is om auto’s te kopen. Saabs in Duitsland zijn beter onderhouden en goedkoper. Geldt dit ook voor Porsche?

    [quote=”saab@porsche”:24cq08j9]Hartelijk dank voor de suggesties tips en de verwelkoming. Ik heb gelukkig nog wat tijd en ik ga die dan ook nuttig aanwenden om mij te verdiepen in de verschillende modellen en uitvoeringen (zeker de 911 3.0).

    Is er hier op het forum ook ervaring met Porsches van de Duitse markt? Ik weet uit ervaring dat voor Saab Duitsland een zeer aantrekkelijke plaats is om auto’s te kopen. Saabs in Duitsland zijn beter onderhouden en goedkoper. Geldt dit ook voor Porsche?[/quote]

    Ik denk het niet, Duitsland is een groot land, dus worden er veel kilometers afgereden op korte tijd. Wagens hebben dus dikwijls ZEEEER veel km’s. Er zijn uiteraard meer Porsches in Duitsland dan in ons klein landje !!

    Duitsers komen wel in ons land wagens opkopen en, zoals ik voorheen al eens heb gemeld, blijkbaar rijden zij ermee naar huis in “ACHTERUIT “. Wagens met 260000 km’s hebben dan plots bij hun aankomst in Duitsland maar 160K op de teller !!

    Denk ook aan de papiermolen bij het aankopen van een wagen in het buitenland, niet zo eenvoudig meer !

    Neem je tijd, ik denk dat je keuze ( 911 3.0 ) goed is maar kijk uit !
    Yvan

    Bedankt voor de reactie.

    Die papiermolen valt trouwens erg goed mee, hoor. Het invoeren is echt gemakkelijk. Misschien is het wel zo dat het voor Porsches (zeker de oudere) minder evident is dat alle benodigde papieren erbij zitten?

    Welkom en succes met je zoektocht

    [quote=”saab@porsche”:3ee2n7fi]Bedankt voor de reactie.

    Die papiermolen valt trouwens erg goed mee, hoor. Het invoeren is echt gemakkelijk. Misschien is het wel zo dat het voor Porsches (zeker de oudere) minder evident is dat alle benodigde papieren erbij zitten?[/quote]

    Het invoeren is inderdaad PAP-gemakkelijk maar ik dacht meer aan de keurings en gelijkvormigheids procedure !!

    Ik mag waarschijnlijk vrezen dat een late 70 of begin 80-er geen europees gelijkvormigheidattest (CoC) heeft.

    inderdaad mijn 993 had dat zelfs nog niet en is van midden jaren ’90 dus laten opmeten is de boodschap.

    Vergeet wel niet op autokeuring aan te wijzen waar je id-plaatje dan staat (= sticker) want er zijn daar mannen die dat precies niet weten 🙄 (ik die ganse bekleding koffer heb moeten losmaken om dan te weten te komen dat hij sticker op deurstijl zocht 👿 )

    [quote=”ferdy”:8ohrr680][quote=”saab@porsche”:8ohrr680]Hartelijk dank voor de suggesties tips en de verwelkoming. Ik heb gelukkig nog wat tijd en ik ga die dan ook nuttig aanwenden om mij te verdiepen in de verschillende modellen en uitvoeringen (zeker de 911 3.0).

    Is er hier op het forum ook ervaring met Porsches van de Duitse markt? Ik weet uit ervaring dat voor Saab Duitsland een zeer aantrekkelijke plaats is om auto’s te kopen. Saabs in Duitsland zijn beter onderhouden en goedkoper. Geldt dit ook voor Porsche?[/quote]

    Ik denk het niet, Duitsland is een groot land, dus worden er veel kilometers afgereden op korte tijd. Wagens hebben dus dikwijls ZEEEER veel km’s. Er zijn uiteraard meer Porsches in Duitsland dan in ons klein landje !!
    Duitsers komen wel in ons land wagens opkopen en, zoals ik voorheen al eens heb gemeld, blijkbaar rijden zij ermee naar huis in “ACHTERUIT “. Wagens met 260000 km’s hebben dan plots bij hun aankomst in Duitsland maar 160K op de teller !!

    Denk ook aan de papiermolen bij het aankopen van een wagen in het buitenland, niet zo eenvoudig meer !

    Neem je tijd, ik denk dat je keuze ( 911 3.0 ) goed is maar kijk uit !
    Yvan[/quote]

    Mij hebben ze altijd wijsgemaakt dat een motor die in korte tijd veel kilometers doet ( lees autostrade ) beter is dan een wagen die 260.000 km heeft door korte afstanden , omdat de motor veel meer op een constante draait waardoor ie minder snel verslijt Natuurlijk aan 200 km/h op een “autobahn” is natuurijk een ander verhaal 8)

    Bjorn

    [quote=”Bjorn”:ad8qo1ua][quote=”ferdy”:ad8qo1ua][quote=”saab@porsche”:ad8qo1ua]Hartelijk dank voor de suggesties tips en de verwelkoming. Ik heb gelukkig nog wat tijd en ik ga die dan ook nuttig aanwenden om mij te verdiepen in de verschillende modellen en uitvoeringen (zeker de 911 3.0).

    Is er hier op het forum ook ervaring met Porsches van de Duitse markt? Ik weet uit ervaring dat voor Saab Duitsland een zeer aantrekkelijke plaats is om auto’s te kopen. Saabs in Duitsland zijn beter onderhouden en goedkoper. Geldt dit ook voor Porsche?[/quote]

    Ik denk het niet, Duitsland is een groot land, dus worden er veel kilometers afgereden op korte tijd. Wagens hebben dus dikwijls ZEEEER veel km’s. Er zijn uiteraard meer Porsches in Duitsland dan in ons klein landje !!
    Duitsers komen wel in ons land wagens opkopen en, zoals ik voorheen al eens heb gemeld, blijkbaar rijden zij ermee naar huis in “ACHTERUIT “. Wagens met 260000 km’s hebben dan plots bij hun aankomst in Duitsland maar 160K op de teller !!

    Denk ook aan de papiermolen bij het aankopen van een wagen in het buitenland, niet zo eenvoudig meer !

    Neem je tijd, ik denk dat je keuze ( 911 3.0 ) goed is maar kijk uit !
    Yvan[/quote]

    Mij hebben ze altijd wijsgemaakt dat een motor die in korte tijd veel kilometers doet ( lees autostrade ) beter is dan een wagen die 260.000 km heeft door korte afstanden , omdat de motor veel meer op een constante draait waardoor ie minder snel verslijt Natuurlijk aan 200 km/h op een “autobahn” is natuurijk een ander verhaal 8)

    Bjorn[/quote]

    JAH !!!! Maar op dit forum is er al heel wat WIJSGEMAAKT !! 💡 💡 💡
    Yvan

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 37)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.