Originele 924 Carrera GT te koop

Home Forums Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 924 Originele 924 Carrera GT te koop

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • HIER staat voor de kenner en liefhebber een originele 924 Carrera GT te koop.
    Eén van de 406 gebouwde exemplaren πŸ˜‰

    Anoniem

    Welk advies geven jullie mij om dit model (nee, niet deze ebay-wagen, maar een gelijkaardige in echt perfecte staat) al dan niet aan te schaffen? M.a.w. voor en nadelen, waarde?

    Jo

    Anoniem

    Wat mij betreft:

    VOOR:
    – zeer snelle wagen, 210pk, maar enkel bruikbaar op circuit wegens niet soepel onderin
    – zeer exclusieve wagen hoewel de meeste zielen dat niet zullen zien. De meeste zien die wagen ofwel als een omgebouwde 924 of als een 944. Dus als een soort van VW of Audi…
    – waardebehoud

    TEGEN:
    – de prijs zal niet ver beneden die van de betere 911 zijn
    – motor nogal agressief
    – staat in duitsland. is niet zo heel erg, maar maakt de zaak er niet eenvoudiger op
    – i.g.v. problemen met de motor: $$$$$

    Conclusie: als je echt een 924 carrera GT zoekt, dan is dit waarschijnlijk een niet te missen kans, want die staan niet alle dagen te koop. Maar anders zou ik er af blijven. Trouwens, ik denk dat de eindprijs niet niks zal zijn. Ik gok op 20.000 euro.
    Anders kan je ook zelf een 924 turbo kopen en die ombouwen. Zal goedkoper zijn, en heeft dezelfde look.

    Kijk ook eens op http://www.mobile.de/SID4ENZywm2Y1D8DmL … 169916645&

    Anoniem

    ik weet er eentje te koop in de Limburg, met 79000km voor 30000 euro, wat mij erg veel lijkt. Wel in perfecte staat. Mee gereden: het ding rijdt keihard (strakke vering en demping), vlotte motor en bak. Kan in aanmerking komen voor dagelijks gebruik. Mijn 911 is er niet mee te vergelijken, rijdt veel lichter en leuker. Maar de 924GT is dan weer meer het racewagen gevoel… πŸ™„

    Als het een rode Carrera GT is staat die volgens mij al geruime tijd te koop (jaren), de prijs zal daar wel voor iets tussen zitten.

    Om die wagen als dagelijks vervoer te gebruiken zou ik een beetje zonde vinden, in mijn ogen is het echt een collectors item. Als je begint kilometers af te leggen met die auto kan je er zeker van zijn dat de onkosten gaan volgen. Als je dan onderdelen moet gaan kopen (nog verkrijgbaar bij dealer?) zal dat van prijs niet meevallen.

    Voor dagelijks gebruik denk ik dan eerder aan een 944 turbo. Deze hebben ongeveer dezelfde looks en prestaties maar je vind er al vanaf 6000 euro en mits een gezonde basis en een paar duizend euro extra zit je vlot over de 300 pk.

    [quote=”Jo”:z1ou0rf5] Mijn 911 is er niet mee te vergelijken, rijdt veel lichter en leuker. πŸ™„ [/quote]

    Dat gevoel heb ik al vanaf de eerste dag dat ik mijn 968CS heb.
    Na meer dan 4 jaar 911 gereden te hebben was (en is nog steeds) het verschil enorm (en alles helaas in de positieve zin) 😳

    [quote=”911-lover”:2dzvsm48][quote=”Jo”:2dzvsm48] Mijn 911 is er niet mee te vergelijken, rijdt veel lichter en leuker. πŸ™„ [/quote]

    Dat gevoel heb ik al vanaf de eerste dag dat ik mijn 968CS heb.
    Na meer dan 4 jaar 911 gereden te hebben was (en is nog steeds) het verschil enorm (en alles helaas in de positieve zin) 😳 [/quote]

    Waarom “helaas” ? Is toch normaal dat een recenter model beter is.

    Anoniem

    πŸ˜• roll:
    Kan wel gebruikt worden op bochtige binnenwegen voor pret en verzet, maar dat kan ik met mijn 911 ook. De 911 is dus een allround-kampioen.

    Vooral het exclusieve en het supersportieve in het speeltje 924GT spreekt mij aan, ter afwisseling. Maar mijn 911 doe ik nooit weg! πŸ˜‰

    Jo

    Anoniem

    ik vind de 924 GT / GTS / GTR helemaal geweldig!

    maar helaas kosten ze 20.000 ik ben benieuwd of er slopers van deze racebakken bestaan.

    mvg leander 8)

    [quote=”930 lover”:2r3phcau][quote=”911-lover”:2r3phcau][quote=”Jo”:2r3phcau] Mijn 911 is er niet mee te vergelijken, rijdt veel lichter en leuker. πŸ™„ [/quote]

    Dat gevoel heb ik al vanaf de eerste dag dat ik mijn 968CS heb.
    Na meer dan 4 jaar 911 gereden te hebben was (en is nog steeds) het verschil enorm (en alles helaas in de positieve zin) 😳 [/quote]

    Waarom “helaas” ? Is toch normaal dat een recenter model beter is.[/quote]

    Omdat ik net als mijn forumnaam zegt een 911 liefhebber ben en normaal gezworen had bij het flat six aircooled principe.
    Ikzelf vond mijn 968CS een zeer leuke sportwagen , maar geen Porsche.
    De jongens van dit en het Nederlandse forum hebben mij op het hart gedrukt dat dit wel degelijk een Porsche is.
    Nu blijft deze tot de dag dat er een zeer goede 965 of 993 in de plaats komt πŸ˜‰

    [quote=”911-lover”:2anuvu6l][quote=”930 lover”:2anuvu6l][quote=”911-lover”:2anuvu6l][quote=”Jo”:2anuvu6l] Mijn 911 is er niet mee te vergelijken, rijdt veel lichter en leuker. πŸ™„ [/quote]

    Dat gevoel heb ik al vanaf de eerste dag dat ik mijn 968CS heb.
    Na meer dan 4 jaar 911 gereden te hebben was (en is nog steeds) het verschil enorm (en alles helaas in de positieve zin) 😳 [/quote]

    Waarom “helaas” ? Is toch normaal dat een recenter model beter is.[/quote]

    Omdat ik net als mijn forumnaam zegt een 911 liefhebber ben en normaal gezworen had bij het flat six aircooled principe.
    Ikzelf vond mijn 968CS een zeer leuke sportwagen , maar geen Porsche.
    De jongens van dit en het Nederlandse forum hebben mij op het hart gedrukt dat dit wel degelijk een Porsche is.
    Nu blijft deze tot de dag dat er een zeer goede 965 of 993 in de plaats komt πŸ˜‰ [/quote]

    Koen,

    Een 968 CS is wel een echte Porsche en een 924,944,968,928 zijn ook wel echte Porsche paarden.

    Luc

    Dank u Luc! πŸ˜‰

    Een 8,5 jaar oud topic naar boven halen, waarom…? :think:

    dat je toen een CGT had voor 20 a 30k…

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.