Phares


Deprecated: Functie bp_core_get_user_domain is sinds versie 12.0.0 verouderd! Gebruik in plaats daarvan bp_members_get_user_url(). in /home/customer/www/porscheforum.be/public_html/wp-includes/functions.php on line 6078
12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Anoniem

    Vanavond wou ik efkes m’n grootlichten doen branden om de weg te overzien en ik kreeg ze niet meer uit. Dus iedere tegenligger knipperen gelijk gek, middenvingers etc. Ik zou dat dus graag oplossen hé. 8)
    Weet iemand wat er kan fout zijn? Waarschijnlijk een relais ofwel de bedieningshendel, wat en hoe kan ik eerst en makkelijkst controleren? Welke relais zorgt voor de overschakeling van gewone naar grootlichten en hoe kan ik eventueel de grootlichten uitschakelen om ermee naar de garage te rijden mocht ik het zelf niet kunnen oplossen? (overdag rijden is natuurlijk ook een optie maar t’is vroeg donker hé)
    Heeft iemand reeds een bedieningshendel moeten vervangen ?

    Die bedieningshendel vervangen is niet zo veel werk… maar ik betwijfel het sterk dat dat het probleem is…. volgens mij is het idd je relais die blijft plakken.
    Dat is trouwens een vaker voorkomend probleem bij de porsches van 70 tot 77 wanneer er zwaardere lampjes ingestoken worden.

    Die van jou is jonger maar zou dus hetzelfde probleem kunnen hebben.

    relais eens vervangen

    Ik heb hetzelfde gehad met mijn 3.2L. De ‘pharen’ bleven branden na een tijdje met licht aan te rijden. Toen is de hendel vervangen en ‘t probleem was opgelost…

    ja het kunnen de 2 zijn maar best is eerst eens naar de relais zien en trouwens Pascal ik heb die nog vervangen bij jou 8)

    Heb hetzelfde probleem gehad en heb toen ook de hendel vervangen. Dit gaat redelijk vlot.

    [quote=”RSR”:2mq4t100]ja het kunnen de 2 zijn maar best is eerst eens naar de relais zien en trouwens Pascal ik heb die nog vervangen bij jou 8) [/quote]
    Ik ga met mijn Porsche alleen bij u …. dus inderdaad, jij hebt dat toen vervangen 😉

    😆

    Anoniem

    De hendel is vervangen, er zit trouwens geen relais tussen.
    (Kostprijs 125 btw in bij Jomaparts).
    We kunnen weer de baan op. 😛

    … wat niet wil zeggen dat het monteren van twee relais ertussen niet nuttig zou zijn : de spanning is beduidend hoger aan de H4-jodiumlampjes en de schakelaar krijgt alleen maar een stuurstroompje voor het relais te verwerken. Minder kans op defecten in de schakelaar.
    Ik heb de voeding van de koplampen over twee relais met een zekering gelegd en de optieken vervangen, plus PIAA H4-lampen (60/55 Watt) gemonteerd : eindelijk behoorlijk wit licht, scheelt een slok op de borrel.
    A propos : bij overschakelen naar groot licht blijft standaard het dimlicht branden. Reden te meer om een relais te gebruiken.

    [quote=”cab ’88”:3t4s6xtl]De hendel is vervangen, er zit trouwens geen relais tussen.
    (Kostprijs 125 btw in bij Jomaparts).
    We kunnen weer de baan op. 😛 [/quote]

    Relais zit er op voor de ‘pharen’ aan te zetten altijd.

    Nope. Voor de mistlichten standaard wel.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.