Plots geen voortdrijvende kracht meer !

Home Forums Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 Plots geen voortdrijvende kracht meer !


Deprecated: Functie bp_core_get_user_domain is sinds versie 12.0.0 verouderd! Gebruik in plaats daarvan bp_members_get_user_url(). in /home/customer/www/porscheforum.be/public_html/wp-includes/functions.php on line 6078
15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 19)
  • Zowat 1 week gebeurde het volgende:
    – Acceleratie naar 6000 toeren plots rateling onder de motor en geklater en kon niet meer vooruit dus:
    – Auto aan de kant, moter draait, kan schakelen maar ratelt onder de motor, geraak niet voor- en achteruit.
    – Laten slepen naar huis met voortdurend gerateld onder de motor.

    Vlug laten nazien…kan boite tanden zijn…kan iets anders zijn…

    Heeft iemand dit al ondervonden ? Enige verklaring. Heb geen Porsche technische kennis ?

    Alvast bedankt.

    Tja, kan de boite zijn. Een SC, Carrera, 993?

    Maar het kan ook de transaxle zijn die gebroken is. Heb je al eens onder de motor gekeken? Er lopen vanuit de bak twee ijzeren staven naar de wielen (een aan elke kant), zwart en aan het uiteinde zit er een dikke rubberen kegel ook zwart.

    Vooral het geratel tijdens het slepen zou daar wel eens op kunnen wijzen. Als je motor afstaat en de boite in N staat moet het al lellijk doen vooraleer het blijft rammelen.

    Metaalmoeheid is niet ondenkbaar op deze stukken en bij grote krachten scheuren ze en dan klappert dat tegen alles wat het kan vinden. Als het dit is kom je er goedkoop vanaf een nieuwe Loebro transaxle en je bent klaar.

    Michel

    Michel, bedankt voor uw antwoord.

    Het is een 911 carrera 3.2 van 1984. Ik zal eens kijken onder de motor, en hoop op een nieuwe transaxle 😉 )

    Cardan af ?
    Koppeling in stukken gevlogen ?

    Een van deze twee zouden kunnen stuk zijn maar kijk eerst een onder de motor om te zien of de cardan l of r nog vast zit, het kan ook in de bak zelf zijn.

    Ik heb nog van andere vernomen dat het de kardan kan zijn.

    Ik zal vanavond eens kijken. Wat is ongv. de kost voor een kardan vervanging ?

    Alvast bedankt.

    Mvg,
    Filip

    De Cardan is hetzelfde als de transaxle. Maar mijn frans is niet zo goed. 😀
    325 USD per kant bij Pelicanparts, wel nog verschepen en BTW en invoerrechten betalen.

    Ik denk dat je best de 2 kanten tegelijk vervangt…maar noodzakelijk is dat niet.

    Michel

    Ik heb vastgesteld dat de kardans in het rechteracher wiel helemaal loszit !

    Als 1 kardans stuk is, kan de wagen nog voorruit op 1 kardans (linksachter), daar ik de wagen in 1e zet niet vooruit gaat, dus combinatie met versnellingsbak ? Dan zou het toch zeer erg zijn boite en kardans 😥

    [quote=”filip vanbrabant”:t7wres0q]Ik heb vastgesteld dat de kardans in het rechteracher wiel helemaal loszit !

    Als 1 kardans stuk is, kan de wagen nog voorruit op 1 kardans (linksachter), daar ik de wagen in 1e zet niet vooruit gaat, dus combinatie met versnellingsbak ? Dan zou het toch zeer erg zijn boite en kardans 😥 [/quote]

    Je wagen kan niet rijden op 1 cardan omdat je altijd en sper hebt dus bij deze is het gedaan dan met rijden.

    Nieuw prijs ori ; 392.22 euro stuk incl BTW
    Nieuw prijs nam ; 291.63 euro stuk incl BTW
    Occa ; 170 euro stuk

    Hartelijk dank voor de informatie !

    Moet de motor eruit ? Kan zo een vervanging terplaatse gebeuren of moet de auto naar de garage.

    Doe jij ook vervangingen en zo ja waar ben je gelokaliseerd ?

    De Luc doet dat wel even voor je 8)

    Voilà se de transaxle. Dat is het minst slechte van de twee.
    De cardans kunnen eruit zonder de motor te demonteren. Als hij los zit en niet gebroken is kan het zijn dat de studs (met inbus) gebroken of gescheurd zijn. Dat is wreed vervelend, want je moet die uitboren.
    De cardans zijn eigenlijk onderhouds items. Om de 50k km moeten de joints gereviseerd worden en op 100k km zou ik sowieso de volledige cardans vervangen. Maar voor hetzelfde geld bol je nog 100k km zonder dat ze scheuren.
    Ik zou beide kanten doen en tegelijkertijd de roullementen (bearings) vervangen van de achterste wielen. Die zijn even oud als de cardans.
    Je aandrijflijn is dan weer helemaal tip top.

    Michel

    [quote=”filip vanbrabant”:2dr7vfef]Hartelijk dank voor de informatie !

    Moet de motor eruit ? Kan zo een vervanging terplaatse gebeuren of moet de auto naar de garage.

    Doe jij ook vervangingen en zo ja waar ben je gelokaliseerd ?[/quote]

    De motor moet er niet uit en je kan ze ter plaatse vervangen als je wil maar wij doen het enkel hier op de brug. Als je nu twee nieuwe wil steken kan ik je en oude bezorgen zodat je naar hier kan geraken. Aan u de keuze

    [quote=”Vereeken”:3587xgw9]325 USD per kant bij Pelicanparts, wel nog verschepen en BTW en invoerrechten betalen.

    Michel[/quote]

    Nix van. Laten opsturen naar uw werk als ‘engineering sample’ of ‘warranty part’ met pro forma factuur. Nix BTW en invoerrechten.

    MAAR : als ge via uw specialist koopt, en er is iets mis, kunt ge die het leven zuur gaan maken. Als ge moet beginnen met rommel terug te sturen naar den Ameriek, oef uw zending is beschadigd etc, zal uw profijt rap met de noorderzon vertrokken zijn.

    Peter R.

    Na verder nazicht zatten alleen de bouten los 😆

    Enig idee wat een nieuwe schijfrem kost ?

    [quote=”filip vanbrabant”:qx8iolzp]Na verder nazicht zatten alleen de bouten los 😆

    Enig idee wat een nieuwe schijfrem kost ?[/quote]

    De schijf of e rem ? voor of achter

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 19)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.