porsche newbie op zoek naar 928

Home Forums Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 928 porsche newbie op zoek naar 928


Deprecated: Functie bp_core_get_user_domain is sinds versie 12.0.0 verouderd! Gebruik in plaats daarvan bp_members_get_user_url(). in /home/customer/www/porscheforum.be/public_html/wp-includes/functions.php on line 6078
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Hallo iedereen,

    Ik ben van plan van een 928 aan te schaffen. Zo eentje van voor ’81 met weinig (minder) taks 😆
    Zijn er dingen waar ik zeker op moet letten?
    Distributieriem is nogal een ernstig punt, weet ik, maar kan ik dit gemakkelijk nakijken of die recentelijk vervangen is?

    thanks op voorhand

    [quote=”Undead”:1z90zz19]Hallo iedereen,

    Ik ben van plan van een 928 aan te schaffen. Zo eentje van voor ’81 met weinig (minder) taks 😆
    Zijn er dingen waar ik zeker op moet letten?
    Distributieriem is nogal een ernstig punt, weet ik, maar kan ik dit gemakkelijk nakijken of die recentelijk vervangen is?

    thanks op voorhand[/quote]

    Neen dat kan je moeilijk zien of deze vervangen is, tevens moet je letten op de inje. kop of deze nog goed werkt en of de vlotter nog in goede staat is dan is er nog de drukregeling en de olie lekken die je echt moet nazien voor de rest geen probleem.
    Ik kan je dan ook een club adres geven waar je voor al deze vragen terecht kan.

    Belgian Porsche 928 Owners club
    Antwerpse steenweg 54/1
    2800 Mechelen
    E-Mail; Johanvdp@skynet.be
    Tel; 015/287076
    Gsm; 0478/403683

    Secretariaat ; Alain Swaelens gsm,;0476/401045

    Luc

    het is het best dat je de riem direct vervangt als je hem koopt, geef hem direct ook zijn onderhoud, doe ik ook altijd als ik een auto koop, dan begin je met een schone lei, 928 zijn wel zeer dure wagens als het op stukken aankomt (kan het weten want heb zelf ene 😉 ) een 911 is een pak goedkoper in alles, maar wat een auto om met te rijden 😀

    Wij toch wel altijd een waslijstje met puntjes waarop we letten. Hier een paar.

    De 928 heeft veel last van lekken. Dichtingen die niet zo goed zijn, kunnen veel schade aandoen bij toch niet zo’n goede auto’s. Dus water en vocht in de koffer dit kan je zien als je het koffertapijt opheft.

    nu je daar toch bent controleer of het reservewiel , de kriek , de compressor,gevaren driehoek allemaal aanwezig is.

    Duw eens op de vering , de auto mag niet staan dansen: als je duwt moet hij direct terug veren en stil staan.

    kijk dan ook even naar de remschijven of dat die er nog goed uitzien, niet te veel ingesleten.

    Als je kijkt naar de motorkap , als die niet goed uitgelijnd, “gestuikt” is kan het zijn dat de auto al eens accident gehad heeft. ( is niet altijd waar )

    Kijk of de radiator “fan” nog niet gebroken is.

    leg je eens onder de auto , misschien stel je daar iets vast. (neem pielampje mee)

    test de Airco en cruise control , de zetels helemaal laten bewegen (over de gehele lengte) , ruiten helemaal laten bewegen de ruiten al rijdent ook eens halfopen zetten zodanig dat je kan horen of er speling op de ruit zit , het zonnedak,spiegels bewegen , …

    Test gewoon alles binnen 🙂

    er zijn nog dingen over de motor enzo heb ik hier een website gevonden want ik moet naar mijn examen 😡

    http://jenniskens.internet-land.nl/Tech … erTips.htm

    Zo hebben wij onze auto’s getest voor we enen kochten en zo kan je wel vlug een gedacht maken over de auto.

    Als er dingen instaan die nie kloppen , zeg het ik leer graag bij.

    groeten jacob

    We zijn 8 maanden verder.
    Heeft de zoektocht al iets opgebracht ❓

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.