Problemen Cayenne Diesel

Home Forums Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches Cayenne Problemen Cayenne Diesel

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Een maand geleden had iemand uit mijn kennis kring problemen met zijn nieuwe Cayenne Diesel model 2010. De wagen zijn snelheid was amper 60 km en verder niets. Dus naar de Porsche garage. Weet niet hoe het verder is afgelopen.

    Tijdens mijn verlof in Frankrijk amper 2 weken geleden, de hotel eigenaar had een nieuwe Cayenne Diesel, zelfde probleem. Terug thuisgekomen hoor ik van een familielid met je raad het al, Cayenne Diesel zelfde probleem, wagen staat nu al een week bij Porsche.

    Vandaag gebeld met een collega uit Duitsland die zelf rijdt met een 997 Cabrio en hij kende ook 2 personen met hetzelfde probleem.

    Dat kan toch geen toeval meer zijn ondanks ik er nog nergens iets van gelezen heb.
    Bij de vraag aan de dealer weten ze natuurlijk van niets maar 2 personen uit mijn directe omgeving, ééntje in Frankrijk, en 2 in Duitsland, dat noem ik echt geen toeval.
    Porsche Zentrum Karlsruhe geeft blijkbaar wel toe dat er een probleem is.

    Ferrari heeft recentelijk ook al zijn nieuwe 458 modellen terug geroepen omdat er brandrisico was en dat is natuurlijk niet vergelijkbaar.

    Zijn er soms personen op dit Forum die met een recente Cayenne Diesel rijden en al problemen hebben ervaren ?

    Wim

    Is weer niet leuk als je net zo’n nieuwe dure Porsche gekocht hebt. 💡
    Hopelijk voor die mensen niks ernstig, ook al is het dan garantie, je koopt zo;n auto niet om geregeld de garage te bezoeken.

    Probleem was opgelost nadat ze de tweede en de andere versnellingen gevonden hadden.. 😆

    Dan rij je met een automaat en moet je de tweede versnelling zoeken, ook niet leuk natuurlijk …. 😆

    Zelfde probleem hebben mijn ouders gehad me hun nieuwe S Max 2.2 DCTI
    Was een electronicaprobleem met de turbo en volgens de garage ook daar iets dat frequent voorkwam 😕

    Anoniem

    Vorige week donderdag een cayenne diesel besteld ,zeg dat het niet waar is .
    Het zal er dan uiteindelijk toch van komen dat ik opnieuw begin te fietsen ,na de 996 met de plof motor ,de cayenne die meer stil staat dan hij rijdt .
    In mijn geval zal hij maar geleverd worden tussen juni en augustus 2011 .Misschien zijn de kinderziekten er dan uit .
    Denk dat het op dit ogenblik bij porsche wel iets te snel gaat . Mede onder invloed van de aandeelhouders en de uitstootnormen die europa oplegt .
    Eigenlijk is een nieuw model van porsche nu niet duurder dan 15 of 20 jaar gelden als je de indexatie ,inflatie ,invoer v d euro ed meerekent .
    Door de grotere productie aantallen tegen een iets toegankelijkere prijs is de waarde van een porsche wagen en het imago gedaald .
    Een Italiaanse sportwagen is qua betrouwbaarheid niet beter maar er zijn er kleinere aantallen van gemaakt en die rijden ook minder kilometers .Zodoende blijven deze merken duurder en exclusiever en zal je minder negatief nieuws horen .
    1 zaak is zeker de waarde vastheid of inruilwaarde van een porsche op dit ogenblik gaat mee met de prijszetting van een gewone wagen (verhoudingsgewijs).Door de grotere productie speelt het feit van vraag en aanbod .Ja als liefhebber van het merk zou je het graag anders zien maar economisch gezien kan ik er misschien wel inkomen .
    Alhoewel; dat wapenschild van porsche is toch prachtig .Al wordt het een massaproduct.
    Liefde is ……

    tja, electronica: het wordt steeds meer de achillespees van moderne auto’s!! 👿 Het lijkt er in deze verhalen ook weer sterk op dat de autosoftware in een ‘noodprogramma’ overgaat, waarbij men dan aan een slakkengangetje nog naar huis kan geraken. Lijkt sterk op het débacle van de vorige Mercedes E- en S-klasse, waar wagens ook plots op de autostrade naar amper 50km/u gingen. Probleem was dat de software tegenwoordig zowat alles stuurt: in die Mercedessen ging dan ook de middenconsole niet meer… waar dus ook je telefoon zit! Kon je zelfs niet bellen als je geen andere GSM bijhad! Het heeft de berouwbaarheidsreputatie, en daardoor dus ook de verkoopscijfers, van Mercedes erg geschaad!
    En als kers op de taart kan een lokale pechverhelpingsdienst of garage bijna nooit soulaas bieden, want enkel de officiële (grotere) merkengarages hebben de peperdure diagnose-apparatuur om het probleem te vinden… extra leuk als je dat tegenkomt in the middle of nowhere… 😕 Om diezelfde reden hebben al mijn kennisen die met de moto safariritten doen en dergelijke hun moderne 1200 GS van BMW (met injectie) allemaal weer weggedaan, en oude tweedehandse R100 Paris Dakars gekocht… je weet wel: van die motoren waar carburatoren op zitten, en andere dingen die je in de brousse kan herstellen met plakband, een nylonkous, een haarspeld en ander McGyver materiaal 😉

    porschky schrijft:

    tja, electronica: het wordt steeds meer de achillespees van moderne auto’s!! 👿 … extra leuk als je dat tegenkomt in the middle of nowhere… 😕

    Inderdaad electronica …

    Beware als je een platte band hebt met een Cayenne. Reservewielen zijn al lang verdwenen bij de recente Cayennes. Zelf wissel ik mijn zomerbanden met winterbanden op mijn Cayenne. Hiervoor moet je gewoon het dynamisch ophangingssyteem (PDCC) blokkeren in neutraal. Dan pas kan je de wagen omhoogbrengen met de bijgeleverde krik.

    Zo had ik onlangs een volledig lekke band in Frankrijk. Repareren was niet mogelijk vermits er een kleine scheur in zat. Groot was mijn verbazing als je band volledig plat is dit fameuse PDCC niet meer werkt. Als je de wagen dan wil opkrikken blijft het wiel gewoon op de grond staan, erg leuk, vooral tijdens je verlof 👿

    Even bellen met Europ Assistance en je probleem is opgelost denk je dan, nee toch, wagen komen ophalen en naar een garage gebracht in de buurt. Na 2 dagen nog prachtiger nieuws dat de Bridstone Dueler 21″ van 275/30 nergens te verkrijgen zijn. 👿

    Dan maar zelf contact genomen met enkele bandencentrales in België zodat Europ Assistance deze dan kan leveren aan de betreffende garage. Ja meneer, dergelijke banden hebben wij niet in stock want die worden speciaal voor een Porsche Cayenne gemaakt. OK 👿

    Dan maar effe mijn winterbanden laten overkomen via Europ Assistance en Zomerbanden meegegeven. Uiteindelijk werd de band vervangen door Porsche Antwerpen.

    Ik kan alleen maar zeggen dat ik dit onaanvaardbaar vindt dergelijke situaties en het grappige 🙄 daarbij is dan nog dat men bij Porsche niet op de hoogte is van dergelijk fenomeen als je band volledig plat is het PDCC systeem niet werkt.

    😯 ouch… Is iets dat inderdaad op zijn minst in het technisch boekje van de wagen zou mogen vermeld staan…! 😕

    Lap, die van mij wordt volgende week aangeleverd.. k hou mn hart al vast met al dat software gedoe 🙁

    Ik hoop dat ze die kinderfout al opgelost hebben, want ik vind het niet kunnen voor Porsche!

    tja, als de fout al bij Porsche zelf ligt natuurlijk! Bij het eerder vermelde Mercedes-débacle hebben ze de zwarte piet ook doorgeschoven naar Bosch, die de electronica geleverd en ontwikkeld zou hebben….maar daar ben je als klant natuurlijk wel vet mee, als je daar in panne staat! 👿

    Het probleem bij Mercedes was geen electronica, maar de injectoren die ze aangekocht hadden, maar deze keer niet bij Bosch. Het grootste probleem was dat de fabrikant het probleem werl direct gevonden had, maar niet in staat was om op korte termijn de nodige injectoren kon leveren die vervangen diende te worden. Dit hield in dat men in de garage enkel een nieuwe injector kreeg als men de slechte binnen leverde, wat dan weer inhield dat de kans bestond dat je het probleem tot 4X toe kon hebben (4cylinders)

    Wel is er deze keer goed gecomuniceerd geweest door Mercedes en waren er voldoende vervangwagens ter beschikking.

    Mijn inziens zit het probleem in het feit dat de modellen te snel wissellen en er dus niet voldoende tijd is om duurtests te doen, en hier is Porsche dus ook het slachtoffer van geworden.

    We zijn nu al aan het 3de model Cayenne bezig 🙄

    Anoniem

    In verband met Mercedes :de laatste E-modellen voornamelijk de e220 had een probleem met de injectoren en inderdaad in het begin hadden ze geen goede voorhanden .Feit was een slechte werd vervangen door een slechte die op zijn beurt weer de geest gaf .Op dit ogenblik is dit opgelost .Vorige generatie e-modellen in bijzonder de eerst 2 a 3 productie jaren hadden electronica-problemen .
    Deze zaken hebben de inruilwaarde van een benz doen kelderen .

    Inruilwaarde is gekelderd door overaanbod op de leasingmarkt, heeft niets te maken met de problemen van de voorgaande E-klasse.

    Op dit moment is er bijna geen enkel merk of model dat een deftige prijs opleverd op de tweedehandsmarkt. De zware diesel en benzinewagens door de hoge taksen, de klasieke leasers (bmw 3/5 Mercedes C/E Audi 4/6 enz)door het enorme aanbod, wat nog een beetje gaat zijn de kleine wagens zoals een Golf, en dan nog.

    Zelfs Porsche is hier mee geconfronteerd, de Bentley’s, Rolls-Royce, Aston’s en verschillende modellen van Ferrari zijn het laatste jaar ook veel van hun waarde verloren.

    Een goede Toyota Hi-Lux is een van de weinige uitzonderingen die het goed blijven dien op de tweedehandsmarkt.

    IMHO

    Wim

    ppp 356 schrijft:

    Een goede Toyota Hi-Lux is een van de weinige uitzonderingen die het goed blijven dien op de tweedehandsmarkt.

    Zou dat niet komen door de uitzendingen van Top Gear, waar dat ding niet kapot te krijgen was.

    http://www.youtube.com/watch?v=OVkedyQZfwQ

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.