Re:Contact sleutel bijmaken

Home Forums Porscheforum Technisch Algemeen Re:Contact sleutel bijmaken

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • De sleutels van voor ’89 kan je nog vlotjes kopen bij Porsche.
    Je koopt dan best ook een nieuw kopje waar de batterij met lichtje inzit.

    Daarna even langs de slotenmaker en klaar is kees. Dat je oude sleutel slijtage vertoond is geen enkel probleem.

    Ik heb het destijds diverse keren gedaan zowel voor mezelf als voor kennissen.

    Vanaf de sleutels 996 en later was dit helaas niet meer mogelijk omdat dit systemen met transponder zijn.

    Ik snap je probleem niet goed met contactslot en deuren, tenzij dit verschillende sloten zijn die nadien zijn gewijzigd?

    Anoniem

    Ik begin meer en meer te denken dat mijn Porsche uit 50 andere is samengesteld 👿
    Op zicht zijn het zelfs 2 verschillende deursloten.
    Ik kan natuurlijk altijd een keertje naar Porsche Verellen in Geel gaan, is maar 10 km rijden.

    Je kan eigenlijk eenvoudig je deursloten laten syncroniseren aan je contactslot als zou blijken dat je verschillende sloten hebt.

    De cylindertjes zijn vrij eenvoudig te verwijderen en de lameletjes worden dan aan de bestaande sleutel aangepast. Elke Porsche dealer heeft die wel en dit is volgens mij de voordeligste oplossing. Je hebt dan 1 sleutel voor al je sloten.

    Anoniem

    Dat heb ik nu ook hoor.
    Ik heb nu 1 sleutel die op alles past.
    Omdat deze toch wat slijtage heeft wilde ik toch zeker ook een nieuwe, je weet maar nooit.
    De dealer zal die de sleutel bestellen via chassisnummer of afleiden van de huidige sleutel?

    vawilliam2003 schrijft:

    Dat heb ik nu ook hoor.
    Ik heb nu 1 sleutel die op alles past.
    Omdat deze toch wat slijtage heeft wilde ik toch zeker ook een nieuwe, je weet maar nooit.
    De dealer zal die de sleutel bestellen via chassisnummer of afleiden van de huidige sleutel?

    Sleutels voor dergelijke wagen worden nooit op Chassis besteld omdat het standaard allemaal dezelfde ongeslepen sleutels zijn. Je kan wel vragen aan de dealer dat hij ze voor jou laat slijpen maar dan betaal je meer. Elke slotenmaker kan dit trouwens en dat is veel goedkoper. Reken voor de sleutel bij Porsche +- 2 à 3 euro, het kopje met batterij 5 euro en slijpen 2 euro.

    Mijn 78’er SC kon ik gewoon opendoen met een platte schroevendraaier… 8)
    Hem gewoon steken waar je de sleutel steekt en draaien…

    Contact kon ik starten met de sleutel, en eens hij liep kon ik er de sleutel ook weer gewoon recht uittrekken 8) Wel handig bij den bakker op een koude ochtend, kon je gewoon de motor laten draaien en ‘m toch op slot doen 😉

    mijn eerste garagist waar ik destijds bijging was een officiële Fiat-dealer, en die zij dat hij soms met 1 enkele sleutel van 1 Fiat soms wel 3 of 4 Fiats kon openen… 😆 Altijd handig als je je sleutel kwijt bent; gewoon aan een andere Fiatrijder vragen of hij toevalig je wagen niet kan openen… 😆

    Ik denk bij iedere Porsche Dealer.
    Ik heb destijds bij Porsche Drogenbos sleutel laten maken. Heeft me iets van een 15 euro gekost.

    welke ist ?
    het lukt me niet om een bestand met allemaal sleutel te uploaden dus gaat het per pm.
    deze standaard sleutels kosten bij mij 7 €
    transpondersleutels vanaf 45 tot 200 €
    mvg
    etienne

    Anoniem

    Deze morgen aan de slag gegaan met een vijl en de sleutel.
    Past nu als nieuw.
    Nadat ik beide sleutel had opgemeten met schuifmaat bleek de nieuwe 1 mm breder te zijn. Beide zijden een beetje bijgevijld en klaar.
    Die antieke Porsche deur en contact sloten stellen dus niet veel voor.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.