Re:Traject meting

Home Forums Porscheforum Technisch Algemeen Re:Traject meting

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 19)
  • 100% akkoord
    nog een controle erbij šŸ‘æ
    de auto = de melkkoe van de economie

    Anoniem

    @Reys
    Is dat al een oud artikel?
    Ik weet zeker dat er al traject metingen zijn in Belgiƫ.
    Hier een kopie van mijn post in coyote draadje.

    Traject meting word zeer goed aangegeven op coyote.
    Je kan de hele tijd zien waar uw gemiddelde zit tov de toegelaten snelheid.
    Ze zijn echter niet nieuw in Belgiƫ.
    E313 ter hoogte van Massenhoven denk ik is er al enkele maanden eentje actief.
    Ook in de buurt van Turnhout – Arendonk ben ik er al eentje tegen gekomen.

    inderdaad de weg van aan de ring van Turnhout tot voorbij Oud-Turnhout centrum in de buurt van de afslag naar Arendonk heeft al zo’n k**dingen.
    maanden geleden al heeft een bevriende garagist er een bekeuring gekregen. er zaten twee haarfijne foto’s bij waarop je heel duidelijk kan zien wie er naast je zit, je gordel om is, je telefoneert, de sigaret in je mond brandt of niet, …

    Wim

    Zijn we hier al JAREN gewent in Nederland, maar zijn op een bepaald moment bekend, dus geen verrassing meer dan. šŸ’”

    Het is gewoon bang afwachten tot ze effectief een zwarte doos in de wagens gaan verplichten. Waar gaat het eindigen? Als je dan even te hard rijdt of iets verkeerd doet is het “PING uw boete wordt u opgestuurd”. De wagen is als melkkoe al uitgemolken en nu gaan ze beginnen met uitpersen. Binnen nu en 10 jaar leven we niet meer maar worden we geleefd.

    Duizend plichten en regeltjes en elke dag verzinnen ze wel een paar nieuwe erbij maar waar blijven de rechten? Een mens kan beter gangster worden en doen waar hij zin in heeft, dan geraak je nog het verst in uw leven šŸ˜„ Voorbeelden genoeg, zelfs in mijn eigen familie. De harderwkenden zitten hier nog in dat apeland en liggen niet met een cocktail onder de palmbomen in Marbella šŸ‘æ Hoe is dat liedje weer “het zijn zotten die werken” šŸ™„

    Anoniem

    porschky, artikel: Gazet van Antwerpen van 08/11/2010
    Dat er al een tijdje metingen aan de gang zijn weet ik, doe behoorlijk veel snelweg km’s. ik ben alleen goed naief geweest te hopen dat het om en dreigement ging šŸ˜³
    Audiotronics JUIST!

    Enige hoop (misschien naief):
    volgens mij werken die trajectcontroles op herkenning van de vorm van het voertuig.
    Maw; als bij de eerste meting de spiler van je Porsche omlaag is en bij de tweede omhoog zou die computer zich wel eens kunnen vergissen van auto…
    Of ben ik mis ā“

    Iemand meer info hoe dit werkt?

    Greetz,

    Plumber

    Anoniem

    plumber schrijft:

    volgens mij werken die trajectcontroles op herkenning van de vorm van het voertuig

    Ik vrees dat je (we šŸ˜„ ) er aan zijn voor de moeite, die dingen herkennen je nummerplaat. Dat is tegenwoordig ‘common technology’. In Brussel rijden bvb enkele wagens rond met een camera op het dak en terwijl ze rondrijden worden de nummerplaten van de wagens die ze passeren (de geparkeerde) herkend en gechecked in een (lokale) database. Indien geseinde nummerplaat…
    Ik denk dat ze dat in Dilbeek ook hebben, er staat op hun Q7’s ook zo’n soort camera.

    Anoniem

    šŸ’” aha, goed nieuws, gaan ze mij nu nooit meer herkennen
    wel een klein probleemke… dezelfde nummerplaat šŸ˜•
    Zijn zeer duidelijke foto’s, ze kunnen zelf zien of uw gordel om is of niet!

    als die foto’s zo scherp zijn, moeten we verdorie nog eens de ganse tijd met de middenvinger omhoog rijden! Ook dat nog… šŸ˜†

    Anoniem

    šŸ˜€

    zwarte doos
    Ā 

    jongens, waar gaat het naar toe….???

    tja, geluidsnormen aan banden leggen, zwarte doos, en het gaat maar voort………
    Ben ik content dat ik mijn speelgoed al in de garage heb staan…. zonder al die toestanden…

    +1
    Maar voor de volgende aankopen van “dagelijkse” wagens zullen we natuurlijk wel moeten.

    In het betreffende artikel in Gocar lees ik nog volgende zaken:

    [b][i]De zwarte doosĀ registreertĀ veleĀ parametersĀ van deĀ rijomstandigheden: snelheid, acceleratie, motortoerental, gordelgebruik, remmenā€¦

    In werkelijkheid mogen de gerechtelijke overheden (dus niet de verzekeraars) bij een ongeval enkel deĀ gegevens vanĀ deĀ laatste 30 secondenĀ voor een ongeval en deĀ 10 seconden na de impactĀ gebruiken.[/i][/b][b][i]Het idee is natuurlijk omĀ de aansprakelijkheid bij een geschilĀ beter te kunnen bepalen.

    Noteer echter dat deze zwarte dozen al elders in de wereld bestaan. In deĀ Verenigde StatenĀ zijn ze namelijk al verplicht sinds ā€¦ 2015. En sindsdien schat de overheid dat dit kleine doosje het aantal ongevallen in vijf jaar tijdĀ met 20%Ā heeft verminderd.[/i][/b]

    Mmm… best geen ongeval krijgen is de boodschap. Volgens mij is het natuurlijk maar een kwestie van tijd vooraleer we elke meter die we rijden gemonitered worden en desgevallend beboet. Als we al zelf mogen sturen…

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 19)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.