Ruitenwisser interval doet het niet

Home Forums Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 Ruitenwisser interval doet het niet


Deprecated: Functie bp_core_get_user_domain is sinds versie 12.0.0 verouderd! Gebruik in plaats daarvan bp_members_get_user_url(). in /home/customer/www/porscheforum.be/public_html/wp-includes/functions.php on line 6078
15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 44)
  • De ruitenwisserinterval op mijn elver doet het niet. Als ik aan het knopje draai gebeurd er niets.
    Ook heb ik een probleem met de ruitenwissers: die stoppen waar ik ze afzet.
    maw die keren niet terug naar hun ruststand.
    ( ben ondertussen al goed geworden om ze op de juiste plaats stil te leggen 😉 maar handig is anders)

    Ik vermoed dat deze 2 problemen samenhangen en mijn ruitenwisser-relay defect is.

    Zit die relay achter de intervalknop of hebben ze die ergens anders verstopt ?

    Volgens de rode Haynes boek p206 in de kofferruimte naast de pinkerdoos maar bij mij dus niet.

    Iemand suggesties ?

    WB

    Ik zou denken aan een slecht werkend sleepcontact van je ruitenwissermotor? Bij het afzetten van de ruitenwisser zou er stroom nr de wissermotor blijven gaan via de batterij en de sleepcontacten. Deze geven stroom aan de motor tot een van de sleepcontacten in de uitsparing van een contactplaat komt . Daarna stopt de wisser steeds op dezelfde plaats en start opnieuw als het sleepcontact opnieuw met de contactplaat in aanraking komt. Is een van de twee sleepcontacten niet meer goed krijgt het motortje geen stroom meer, zou ik denken……en de wisser stopt dadelijk.

    Bijkomende vraag:is dit systeem wel toegepast op jouw 911?
    zwarte Wim boxster

    Zit dit kontakt in de motor zelf of in de omkasting ergens.

    Zal in ieder geval weer veel kunnen sleutelen zeker ?

    Heb trouwens nog steeds die relais niet gevonden

    [quote=”stefx911″:ub7uz4tw]Zit dit kontakt in de motor zelf of in de omkasting ergens.

    Zal in ieder geval weer veel kunnen sleutelen zeker ?

    Heb trouwens nog steeds die relais niet gevonden[/quote]

    Blijven zoeken hé man 😆 ik zou het u ook kunnen vertellen, maar dan is er de lol snel af 8) ik zal u al verklappen dat het de MOTOR NIET IS anders zouden ze niets meer doen.

    Allee, bedankt hé 😉

    Heb net de intrvalschakelaar er eens uitgehaald. op geen enkel van de 3 aansluitingen zit stroom, ook niet met het kontakt op. Is dit normaal ?

    RSR, moet ik nu echt eerst koffie komen drinken voordat je me het vertelt ?

    [quote=”stefx911″:1cfsa3ae]Allee, bedankt hé 😉

    Heb net de intrvalschakelaar er eens uitgehaald. op geen enkel van de 3 aansluitingen zit stroom, ook niet met het kontakt op. Is dit normaal ?

    RSR, moet ik nu echt eerst koffie komen drinken voordat je me het vertelt ?[/quote]

    Nee echt niet maar je mag gerust een tas koffie komen drinken. 😉
    Ik zal het antwoord straks wel doorsturen naar jou.

    Luc

    Bedoel je die grote platte relis die ergens onder de blazerbehuizing zit ?

    Zo ja, enig iedee hoe ik daar makkelijk aankan of moet ik heel dat ding eruithalen ?

    Kan het ook aan de kontakten achter de ruiterwisserhendel liggen ?

    WB

    Ik ben en blijf ook benieuwd naar de fout en de oplossing…!
    Houden jullie ons verder op de hoogte?

    en ontvangen ? of moet ik het hier nog eens uitleggen 😉

    WB

    Graag, dan kan ik misschien met het schema uit Haynes volgen. Wil atijd graag leren, of is het beroepsgeheim…. 8)

    Met Haynes kwam ik hier niet echt verder 😉

    RSR is een betere bron ! 😀

    WB

    Ok, geen probleem, ben maar een liefhebberke, maar nu weet ik het verdomme nog niet!

    WB,

    Ik ben het compleet eens met jouw 💡 .

    Een forum dient toch om mekaar verder te helpen, want we delen toch allemaal dezelfde passie. 😀

    Ik stoor me soms aan zulke post’s 😕

    Alle ik zal het dan maar eens uitleggen op het forum dan is iedereen tevreden.
    Neem je klok en je kilometerteller er uit en dan zie je de draden en de aansluiting zitten van je ruitenwisser motor. Meet hier op de rode draad of je wel stroom krijgt, let wel op je vingers dat als de motor draait je vingers er nergens tussen geraken. Als je hier stroom krijgt dan is je hendel stuk voor je ruitenwissers te bedienen . Als je geen stroom krijgt dan zit je ergens met een verlies en daar zal je moeten achter zoeken. Wat je interval betreft daar zit hoe raar het mag klinken alles in knopje zelf in. Voor je meet zie eerst effen heel goed dat de zekering niet weg is en of de draad nog goed is aangesloten aan je zekeringkastje.
    Alle ze ben je nu te vrede ?

    Luc
    http://www.lecars.be

    Ik wel 😆

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 44)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.