Schokdempers 944Turbo, Koni of Sachs?

Home Forums Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 944 Schokdempers 944Turbo, Koni of Sachs?

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 38)
  • Ja wat zit er eigenlijk onder een 944Turbo.
    Ik heb mijn verlangenlijstje doorgestuurd naar een P leverancier.
    Vraag terug, welke, Koni of Sachs….
    Wordt ik even stil en ga kijken maar kan niet uitmaken wat er onder zit.
    Is er een mogelijkheid te achterhalen wat op de wagen zit want de leverancier beweert dat Koni een optie was en niet zomaar mag gewisseld worden?!?

één oplossing, RSR-Luc ff vragen… 😀
    heeft misschien nog wat liggen 😉
    succes!

Mooi, maar dan moet ik wel met de wagen tot daar. 😕
    Geen inschrijving, geen keuring, geen verzekering, versleten banden….
    Ze zouden me opsluiten denk ik. 👿

Ik zou voor Koni gaan.
    We hebben deze ook onder de Martini liggen.

Ik zou ook voor Koni gaan en nog beter ik kan die vrij goedkoop leveren 😆

ik zou ook gaan voor die DIKKE VETTE verstelbare gele koni’s 8)

Ja, ik ben wel gewonnen voor Koni’s maar dat gaat niet zo maar, alvast niet volgens het Nederlandse 944 forum. Dit is hun antwoord,

Sachs voorpoten zijn niet meer te krijgen voor een turbo. Als je er nu sachs onder hebt is het makkelijk koni’s eronder te zetten.
    Wat je nodig hebt zijn koni achterdempers. Als je sachs gewend bent de koni dempers op de zachste stand instellen.
    Verder heb je koni inserts (type 8641-1414S) voor de voorpoten. Hiervoor moet je de voorpoten doorzagen dus het is handig eerst een setje oude voorpoten te zoeken en deze te modificeren. Hier staat hoe dat moet zagen maar
    http://www.tech-session.com/kb/index.ph … &id=69&c=4

Waarom niet meteen voor het betere gaan en een set KW monteren? Volledig in inox en verstelbaar in inbound, rebound en hoogte. Ineens dan maar de torsiestang uit de achterophanging want die heb je dan toch niet meer nodig.

Zo een setje regelbare KW’s kost 2081 euro incl BTW 21% en deze kan ik ook leveren en plaatsen. Maar dan moet ik wel vast stellen dat die koni dempers wel goedkoper zijn hoor.

Luc

KW gebruikt Koni/Billstein schokdempers….

Die KW’s zou ik nog in overweging nemen als ik vertrok van een “perfecte” wagen.
    Maar nu wens ik even, als het kan binnen het budget te blijven en ik heb geen ruimte voor gekke dingen.
    Het is trouwens niet zeker of ik deze wagen behoud als er een kandidaad koper opduikt dan ga ik niet moeilijk doen.
    Ik ben al aan het uitkijken naar een andere maar dan eventueel een “Turbo S” , een Turbo Cabrio of alvast jonger.

[quote=”TAM CARWORKS Belgium”:hagxuzwg]KW gebruikt Koni schokdempers….[/quote]

Dat is het gekste dat ik al gehoord heb betreffende KW ❗
    Ben al vele jaren heel goed bekend bij KW Duitsland en hab al meerdere malen de fabriek bezocht en veel tijd doorgebracht met de mensen van de R&D afdeling. K’heb daar ook een “vrienden prijsje” voor men persoonlijke wagens
    8)

KW “gebruikt” geen schokdempers, zij ontwikkelen en fabriceren schokdempers ❗

Wil hier niet beweren dat koni’s niet goed zijn maar beweren dat KW Koni’s gebruikt is nonsens

Ik weet dat KW van verschillende merken gebruik maakt.
    Bij Porsche is dat Billstein.
    Natuurlijk heeft KW een uitgebreid gamma. De gewone schokdempers, de coilovers, de circuitversie…
    Over welke versie heb jij het?

[quote=”TAM CARWORKS Belgium”:2ujcnr25]Ik weet dat KW van verschillende merken gebruik maakt.
    Bij Porsche is dat Billstein.
    Natuurlijk heeft KW een uitgebreid gamma. De gewone schokdempers, de coilovers, de circuitversie…
    Over welke versie heb jij het?[/quote]

Ik heb het over de “pure” KW producten niet over de low budget spullen die ze fabriceren of beter samenstellen voor Weitec, DTS en andere.

Ik had het over de KW coilover “inox-line”variante 3 voor de 944, die ook nog steeds in de Engelse 944 Turbo cup word gebruikt. 8)

hee hee ik zal u mijne 944 verkopen 8)
    dan kan ik eens gaan kijke voor een 944cabrio of misschien wel een 968 😛 shock: daar ben ik ook wel gek van. ma ze zijn moeilijk te vinden (veeel te weinig keuzen)

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 38)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.