speedline

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Anoniem

    Ik heb me gisteren een set 17 duim cup 1 speedlines gekocht van het merk RH. Ik denk dat het 8 en 9 duim breed is. De voorste hebben een et van 60 en de achterste et 47.
    Zal dit passen op mijn 911 met smalle kas? Ik moet ook nog de juiste spacers hebben om ze te kunnen monteren, RH werkt blijkbaar altijd met spacers, die spacer wordt op de wagen gebout en de velg op de spacer.
    Wie heeft ervaring met deze velgen?
    De buitenring zou ook opnieuw gepolierd moeten worden (strooizout 👿 )kan deze opnieuw vernist worden of zal het een blijvende strijd blijven om ze blinkend te houden?

    [quote=”cab ’88”:44keeslf]Ik heb me gisteren een set 17 duim cup 1 speedlines gekocht van het merk RH. Ik denk dat het 8 en 9 duim breed is. De voorste hebben een et van 60 en de achterste et 47.
    Zal dit passen op mijn 911 met smalle kas? Ik moet ook nog de juiste spacers hebben om ze te kunnen monteren, RH werkt blijkbaar altijd met spacers, die spacer wordt op de wagen gebout en de velg op de spacer.
    Wie heeft ervaring met deze velgen?
    De buitenring zou ook opnieuw gepolierd moeten worden (strooizout 👿 )kan deze opnieuw vernist worden of zal het een blijvende strijd blijven om ze blinkend te houden?[/quote]
    Je kan de velgen laten passen hoor, geen probleem maar je zal wel de binnenkant van de kassen best laten uitrollen. Is een relatieve eenvoudige ingreep indien vakkundig uitgevoerd.
    Ken niet direct een adres in de regio van Waregem. Ik heb het zelf met één van mijn wagens laten doen in Evere bij CAR911.

    Spacers zijn geen probleem want die bestaan in verschillende maten.
    Spacers worden inderdaad eerst gebout en daarna de velg tegen de spacer.

    Je laatste vraag omtrent polieren is ook geen probleem, hier bestaan gespecialiseerde bedrijven voor die je velg als nieuw kunnen maken.
    Best even rondhoren want de prijzen durven nogal verschillen.

    Ik heb destijds de randen van mijn Elver vooraan zelf gerold. Ik heb daar een speciaal toestel voor en doe dat regelmatig voor Opels , VW’s , BMW’s en Mercedes.
    Polieren is idd geen probleem. De prijs hangt af van het soort velg en de graad van beschadiginging.
    In Duitsland zijn er meerdere goede adressen die prijsinteressant zijn. In België zijn er ook een paar doch die kennen hun prijs.
    Als je ze laat hoogglanspolieren zoals mijn OZ Futura’s moet je ze idd onderhouden daar er geen vernis op pakt. Na elke rit als ik geen tijd heb om de hele wagen te poetsen poets ik ‘s avonds steeds mijn velgen. Beter voorkomen dan genezen. 😉

    mijn schoonbroer zijn velgen van op zijne Audi zijn hoogglans gepolierd (zowel ringen als hart) en hij heeft ze net laten vernissen (geen gewoon autovernis he) en dat houdt (zonder verlies van glans)

    Weet je welke vernis dit is, en waar je deze kan krijgen.
    Ben d’er al een tijdje naar op zoek 😳 .

    [quote=”turbo”:3pvlxh23]Weet je welke vernis dit is, en waar je deze kan krijgen.
    Ben d’er al een tijdje naar op zoek 😳 .[/quote]

    kzal hem het eens vragen in de week als ik hem zie. Hij heeft zijn velgen net terug in elkaar gestoken (zijn 3 delige ARTEC’s)

    [quote=”porsche”:2plws9nb][quote=”cab ’88”:2plws9nb]Ik heb me gisteren een set 17 duim cup 1 speedlines gekocht van het merk RH. Ik denk dat het 8 en 9 duim breed is. De voorste hebben een et van 60 en de achterste et 47.
    Zal dit passen op mijn 911 met smalle kas? Ik moet ook nog de juiste spacers hebben om ze te kunnen monteren, RH werkt blijkbaar altijd met spacers, die spacer wordt op de wagen gebout en de velg op de spacer.
    Wie heeft ervaring met deze velgen?
    De buitenring zou ook opnieuw gepolierd moeten worden (strooizout 👿 )kan deze opnieuw vernist worden of zal het een blijvende strijd blijven om ze blinkend te houden?[/quote]
    Je kan de velgen laten passen hoor, geen probleem maar je zal wel de binnenkant van de kassen best laten uitrollen. Is een relatieve eenvoudige ingreep indien vakkundig uitgevoerd.
    Ken niet direct een adres in de regio van Waregem. Ik heb het zelf met één van mijn wagens laten doen in Evere bij CAR911.

    Spacers zijn geen probleem want die bestaan in verschillende maten.
    Spacers worden inderdaad eerst gebout en daarna de velg tegen de spacer.

    Je laatste vraag omtrent polieren is ook geen probleem, hier bestaan gespecialiseerde bedrijven voor die je velg als nieuw kunnen maken.
    Best even rondhoren want de prijzen durven nogal verschillen.[/quote]

    Wel ja dat moet echt vakkundig gedaan worden dat uitrollen zodat je geen barsten hebt in je lak waar nadien roest kan komen. Wij hebben dan ook in onze zaak zo een systeem dat speciaal is gemaakt voor alle 911 uit te rollen. Wat die velgen betreft daar heb ik een adres voor in dendermonde en deze mensen polieren deze en zetten er dan ook speciale vernis op.

    http://www.lecars.be

    Anoniem

    @914erporsche
    effe off topic…die audi is echt wel kwijl, kwijl….. 😆

    ben ook nog altijd op zoek naar een adreske om mijn rufkes te laten maken (die die onder mn 911 stonden die opgebrand is)…als dat dus te maken valt natuurlijk…

    Kunnen jullie nog even opvragen welke vernis je moet gebruiken na het polieren, en tevens waar je deze kunt verkrijgen

    Alvast bedankt

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.