Stilgevallen en niet meer willen aanslagen

Home Forums Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 Stilgevallen en niet meer willen aanslagen

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • 1 uur ‘s nachts, eingelijk thuisgeraakt …

    Na wat rond te cruisen rond een uur of 9 ‘s avonds valt de motor in een een bocht ineens uit. Hij schokt nog wat na, maar nadien is er geen leven meer in te krijgen. De startmotor gaat rond, maar de motor slaagt niet meer aan. Het lijkt wel of hij geen ontsteking heeft. Mijn eerste idee was de relais onder de bestuurdersstoel. De reserve ( die ik steeds mee heb ) ingestoken, maar geen geluk. Na veel proberen is er een benzinegeur waar te nemen en besluit ik maar om mijn poging tot starten te staken. 2 uur nadien ( 23 uur ) probeer ik nog eens. De motor slaagt onmiddellijk aan maar draait heel onregelmatig. 10 sec pruttelt hij wat op 500 toeren om dan terug stil te vallen. Weer hetzelfde verhaal, startmotor draait snel , er is duidelijk benzine, maar de motor slaagt niet meer aan.

    Iemand een idee waar ik kan beginnen te zoeken? Het is een 3.2 van ’85. Hij is in februarie nog op groot onderhoud geweest bij Luc. Toen zijn kleppen geregeld, fitlers, riemen, etc en draaide hij als nooit tevoren. Out of the blue heb ik ineens dit voor…

    Ik denk aan uw benzinepomp 🙄

    Ik denk ook iets met de benzine, misschien een leiding ergens afgesprongen door die plotse benzinegeur?

    Ik had gegokt op het relais (zelf ook meegemaakt) maar zo te lezen is het dat niet.
    Dan zou ik gokken op je benzinepomp

    En er is vervolg…

    Vanmorgen probeer ik de wagen te gaan halen ( stond hier een 10 km vandaan op iemand zijn oprit ). Hij start onmiddellijk, pruttelt wat maar is er precies door. Wel wat witte rook, maar verder draait hij wel. Probeer ik dus naar huis te rijden… 3 km verder juist hetzelfde probleem. Hij krijgt steeds minder vermogen (toerental daalt steeds ) tot ik noodgedwongen de koppeling moet induwen en hij stilvalt. Nu heb ik met Luc even aan de lijn gehangen en hij beweert ook de benzinepomp… Morgen ga ik proberen om hem thuis te krijgen op de manier die Luc voorstelde…

    Ik hou jullie op de hoogte…

    Ik ben er ver zeker van de de benzinne druk niet ok is dus het zal de pomp wel zijn.

    Weer een dag verder …

    Vanmorgen proberen te depaneren op volgende manier. Door rechtstreeks 12v op de benzinepomp te zetten ( via de zekeringskast ) probeerde ik de laatste km’s te overbruggen. De motor sprong onmiddellijk aan alsof hij nooit anders gedaan had. Helaas bij de eerste brug ( 2 km verder ) herhaalde het verhaal zich. De Benzinepomp draaide goed, maar hij verloor weer stilaan vermogen. Beetje bij beetje tot hij helemaal stilvalt en ik hem niet meer aan de praat krijg. We zijn hem dan maar gaan slepen tot thuis. Hij staat nu toch tenminste thuis, maar het probleem is nog steeds niet gekend. Ook de koudstarter ( aan de luchtinlaat ) hebben we uitgebreid gecontroleerd maar die deed zijn werk.

    Toch misschien de benzinefilter?

    Slechte of vuile benzine ?
    Benzineleiding die beetje verstopt bij warm worden ?

    of hij trekt ergens valse lucht in de benzineleiding ?
    of je benzinefilter is vuil, of er is ergens een rubberen deel van een benzineleiding versteend aan de binnenzijde waardoor er soms wel soms niet benzine komt…

    dit zijn dingen die ik ooit al meegemaakt heb, dus ben maar even mijn belevenissen aan het ventileren.

    Voeler op motor, drukregelaar, luchtmeter je bent altijd het best om eerst eens de druk uit te meten.

    Luc

    Geert, voor wat het waard is: ik heb ooit net hetzelfde voorgehad met een VW Scirocco GTI. Na uuuùùren zoeken, bleek uiteindelijk een bezineleidingetje dat vertrekt vanuit de benzinetank verstopt te zitten, met vuil dat jarenlang werd aangezogen vanuit de benzinetank. We hadden toen al de pomp, benzinefilter, etc vervangen, en uiteindelijk bleek wat perslucht blazen door dat leidingetje voldoende…

    Zijn benzine druk is heel goed zowel koud als warm dus het probleem heeft niets met de benzine te maken maar het is de warm loop voeler die wat zot aan het doen is.

    Ik ben blij dat er wat duidelijkheid komt 😀
    Begon echt ongerust te worden doordat hij zo raar deed.

    Wel raar dat ik dan nog zo lang heb kunnen rijden met dat kabeltje over die benzinepomp… heeft er dus blijkbaar niets mee te maken 😕

    Bij koude motor lage druk
    bij warme motor hoge druk
    dus als je de pomp laat draaien dan heb je hoge druk en doet de sensor niets meer.

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.