Targa-cabrio conversie: aan te raden?

Home Forums Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 Targa-cabrio conversie: aan te raden?

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • hoi,

    Mezelf effe voorstellen. Ik ben 25 jaar, en sedert vele jaren gepassioneerd door porsche. Ik volg al geruime tijd jullie forum,
    en het .nl-forum om mezelf wat te informeren.

    Graag zou ik een 3l sc kopen binnen afzienbare tijd (eerst huisje bouwen), aangezien die nog binnen mijn budget ligt, en fiscaal gustig is.

    Nu vroeg ik mij af of de conversie van targa naar cabrio kan gedaan worden (heb ik eens gehoord), wat zoiets kost, en welke invloed dit heeft op de (eventuele) verkoopwaarde.

    Hartelijk dank,

    Dieter Sauvage

    Dat kan maar waarom ga je niet ineens voor een echte Cabrio ?

    Die conversie gaat niet goedkoop zijn en de waarde van je wagen zakt enorm.
    Een cabrio dak alleen al kost al wel iets…
    Je zal duurder uitkomen en een wagen hebben die niet zo makkelijk meer verkocht raakt.

    Persoonlijk zou ik nooit zo een conversie kopen.

    Mijn raad: ga voor een echte Cabrio !

    Ik had nog wel ergens een link naar een amerikaanse site van iemand die dit gedaan had, al eens zoeken…

    Voila. hier de link naar de site:

    http://www.rennlight.com/howto/cab/

    een volledige handleiding met foto’s hoe hij dit gedaan heeft.
    Hier staan zelfs de “Factory conversion instructions” op van Porsche zelf !

    Voor de rest staan er hier en daar nog wel handige zaken op zijn site:

    Thom’s 911 Page

    Hoop dat dit je al een idee geef…

    ik heb het zelf al twee keer gedaan en een kennis van me is er ondertussen ook mee bezig.
    Waar moet je op tellen, cabriodak +-1500 euro de pads om het dak te bevestigen +-400 euro, interieur achterzijde van cabrio (zijpanelen) +- 250 euro aanpassing sluiting dak en raamstijl (sommige modellen hoeven niet aangepast te worden) +-400 euro

    Wat stef zegt klopt helemaal , de waarde van je porsche daalt met +-2500 à 3000 euro, dit is geen fantasie maar werkelijkheid, ik heb zelf al 4 sc cabrio’s gehad waarvan 2 omgebouwd dus ik weet waarover ik het heb.

    Bovendien kan je wel eens problemen hebben met de keuring, op je papieren staat namelijk “TARGA” Je moet dus een keuring als alleenstaand geval laten doen en een ander pvg nummer aanvragen ik geloof dat je dat in totaal een 600 euro gaat kosten , (mij toen toch) een hoop papierwerk en nog belangrijker , een hoop tijd en geduld, bij mij toen bij dhr Depril 3 maanden, ik ken echter verhalen van 6 maanden en langer …

    Volgens mij geef je dan beter 1500à 2000 euro meer voor een originele cabrio of je koopt een reeds omgebouwde (aan de juiste prijs).

    Ik heb de volledige handleiding om een targa om te bouwen naar een cabrio liggen , dus bij interesse hoor ik het wel.

    Goed punt van Dave: DE KEURING !

    Aangezien ze daar tegewoordig zo mild zijn 😈 toch wel een aandachtspunt !

    Mocht je interesse hebben, mijn vorige targa cabrio conversie in carrera 2 look is eventueel ook te koop, zijn huidige eigenaar heeft een 993 cabrio op t oog…

    bedankt voor het snelle antwoord!

    zijn de 911 cabrio’s niet véél duurder in aankoop?
    Zou de conversie eventueel zelf doen.

    En bedankt voor het aanbod mcklusky, maar zal nog een jaartje uitkijken en wachten denk ik (erg moeilijk trouwens 🙁 )

    Een cabrio van 1983 kan je al vinden voor een 12500 euro , let op , dat zijn dan wel wagens met werk aan hé, maar als je een beetje targa nog moet gaan op en ombouwen ben je meteen pakken meer kwijt…

    mijn eerste 3 liter 204pk die omgebouwd was is trouwens naar iemand van het forum gegaan, zag er mooi uit 17 duims cup velgen, mooi dak, motor lekte wat olie en naad van zetel was los en één slecht (niet rot) plekje van +-5 cm aan de bodem, ter indicatie , die wagen heb ik destijds verkocht voor 9000 euro. Die man heeft de wagen op zijn beurt ondertussen ook al ingeruild voor een recenter model meen ik.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.