Testen van de injectoren

Home Forums Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 924 Testen van de injectoren


Deprecated: Functie bp_core_get_user_domain is sinds versie 12.0.0 verouderd! Gebruik in plaats daarvan bp_members_get_user_url(). in /home/customer/www/porscheforum.be/public_html/wp-includes/functions.php on line 6078
10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Wat doe ik niet goed?
    Ik heb mijn injectoren een nachtje in de remolie gelegd (tip van Porschedealer) rubber vervangen en ik dacht de injectoren te testen door er potje onder te hangen maar er komt geen druppel benzine uit!
    Injectoren toch weer gemonteerd. De 924 start wel direct maar slaat ook weer meteen af. Ik doe dit een keer of tien en de motor begint langzaam op toeren te komen. Als de motor dan warm is rijdt de 924 perfect.

    Wat kan dit zijn? accumulator al vervangen nu nog de restdrukregelaar op de benzinepomp.

    Walter

    drukverhoging eens nazien en zie ook eens naar de CO of deze zakt vb bij het starten 8 en na 10 of 20 sec. 1 of 2 co

    Ik begrijp het antwoord niet, sorry.
    Ik heb de injectoren schoon gemaakt in (nachtje) remolie werkt erg goed, hierna schoongespoeld en getest. Ze gaan m.b.v. een luchtslang van een compressor en er komt een mooie nevel uit.

    Als ik ze in de potje hang en dan start komt er geen benzine uit ook niet m.b.v de luchtweger.

    Auto stat wel maar slaat ook weer af en dit doe ik een keer of tien tot de motor blijft lopen, alleen met je voet op het gaspedaal (helemaal) ingedrukt.

    beste,

    ik heb dit probleem ook voor gehad, meerdere malen zelfs. en 9 van de 10 was dit een probleem met valse lucht die aangezogen word. het circuit van aan uw luchtdebietmeter tot inlaatcollector goed nakijken of alles goed is, nergens een klein fitje door een scheurtje of slecht aangtrokken klembandjes. eventueel wat startpiloot op de stukken spuiten. zo merkt men ook dat men een fitje heeft. zelfs het kleinste fitje is al genoeg en dan heeft u idd dat probleem. van zolang u gas blijft geven zal de motor blijven draaien maar als u hem loslaat zal de motor ook meteen afslaan.

    eventueel de plastieke delen vervangen door nieuwe, erg duur zijn deze ook niet en door verduring gaan deze toch ooit stuk.

    Dieter

    hoe sluit je die dingen aan om dan manueel te testen??
    til je de CIS lucht weger plaat met de hand op???

    of heb je de injectors eruit gevezen, en dan motor starten??
    je hebt dan namelijk 4 gaten waar de motor lucht uit zuigt, ipv via het inlaat traject en de meter plaat…

    [quote=”svandamme”:lymbj1e2]hoe sluit je die dingen aan om dan manueel te testen??
    til je de CIS lucht weger plaat met de hand op???

    of heb je de injectors eruit gevezen, en dan motor starten??
    je hebt dan namelijk 4 gaten waar de motor lucht uit zuigt, ipv via het inlaat traject en de meter plaat…[/quote]
    4 potjes en dan contact op en de schotel op heffen.

    [quote=”RSR”:3p3n2f42][quote=”svandamme”:3p3n2f42]hoe sluit je die dingen aan om dan manueel te testen??
    til je de CIS lucht weger plaat met de hand op???

    of heb je de injectors eruit gevezen, en dan motor starten??
    je hebt dan namelijk 4 gaten waar de motor lucht uit zuigt, ipv via het inlaat traject en de meter plaat…[/quote]
    4 potjes en dan contact op en de schotel op heffen.[/quote]

    dat weet ik ,maar hoe heeft hij het gedaan

    Ik heb alle vier de injectoren eruit gehaald (eerst schoongemaakt) toen weer aan de brandstof leidigen gemonteerd, netje potje er onder gehangen luchtfilter eruit gehaald contactslot aangezet en met de hande de luchtweger heen en weer bewogen. Toen dit niet lukte bobine kabel losgemaakt en een aantal malen gestart. Later de injectoren weer (na vervanging van de “O”rubbers) weer terug geplaats en de motor weer gestart. Startte redelijk snel maar viel na een paar seconde weer uit die doe ik dan elke malen (10x) en dan blijft de motor wel lekker lopen, rijdt voor de rest erg goed en is er snel.

    Restdrukventiel???????????????

    Walter

    lijkt meer alsof je 5 e injector en warmup regeling gewoon niks doet

    tegen de firewall, in het inlaat spruitstuk zit een extra injector, die moet tijdens koud starten extra peut injecteren (ook bij warm starten , maar heel kort) die wordt aangestuurd door een thermotime switch , die de temperatuur detecteerd, en na x aantal seconden teruig uitschakeld

    als tijdelijke workaround , tot je de ganse boel hebt uitgezocht, kune je de connector van de 5e injector afhalen, en dan ene pool massa, andere pool 12v met manueel knopje derop… en dan manueel bij koud starten paar seconden aanzetten

    wel opletten daj ‘t niet aanzet voor je begint te starten of je verzuipt de boel, of vergeten af te zetten, en dan valt ie ook snel weer stil, en verzuipt ie alsnog de boel….

    ‘t kan ook van pas komen bij warm starten bij warm weer, typisch 924 probleem dat die thermotimeswitch niet lang genoeg aanblijft

    het is gefoefel natuurlijk , als tijdelijke oplapmiddeltje

    echte oplossing is gans doormeten en correct herstellen

    ik heb dat es in noodgeval gedaan, draad getrokken van knop rechts van’t stuur, vergeten welke het was, zoeen dikke brede knop…

    wel niet aftakken op bestaande draadboom ,want je starter contact zit er ook op , en je wil niet dat je bendix aanblijft met lopende motor.

    En? gevonden?

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.