Timing en A/F ratio

Home Forums Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 Timing en A/F ratio


Deprecated: Functie bp_core_get_user_domain is sinds versie 12.0.0 verouderd! Gebruik in plaats daarvan bp_members_get_user_url(). in /home/customer/www/porscheforum.be/public_html/wp-includes/functions.php on line 6078
4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Wat denk het collectieve geheugen van een dergelijke instelling:

    911 SCB 82, RoW geen lambda, geen O2pomp, geen cat:

    – Timing op 7 graden BTDC vacuum niet aangesloten.
    – Air/Fuel Ratio bij Idle 14.5/14.7
    – A/F by gedeeltelijke load in de middenband van de 13 (13.3 – 13.7)
    – A/F bij WOT 12.6

    Krijgt altijd 98 te eten.

    Juist goed of een beetje te? Of mag het nog rijker?

    Dank U zeer.

    Michel

    Wat is je CO uitstoot en lambda nu ?

    Lambda, schommelt naar 1.00 en 1.2 (bij no load)

    CO kan ik zelf niet meer meten, maar op keuring was 1,5%

    Ik zou wat rijker willen rijden omdat ik bij een rijkere instelling het aarzelen van de motor bijna niet meer heb wanneer ik in tweede van off-throttle naar gedeeltelijke throttle ga. Ik vermoed dat dit aarzelen en schudden in tweede afkomstig is van een vacuum-lijn die niet meer 100% is en die enkel bij gedeeltelijke of volle load nog goed vacuum trekt, Maar dat zal wel een lijn zijn die achter de motor zit en dus niet bereikbaar is.

    Trouwens andere vraag, heeft een SC eigenlijk een Throttle Position Sensor? Ik dacht dat enkel de Carrera’s met hun DME dat hadden.

    Michel

    [quote=”Vereeken”:3o60as9n]Lambda, schommelt naar 1.00 en 1.2 (bij no load)

    CO kan ik zelf niet meer meten, maar op keuring was 1,5%

    Ik zou wat rijker willen rijden omdat ik bij een rijkere instelling het aarzelen van de motor bijna niet meer heb wanneer ik in tweede van off-throttle naar gedeeltelijke throttle ga. Ik vermoed dat dit aarzelen en schudden in tweede afkomstig is van een vacuum-lijn die niet meer 100% is en die enkel bij gedeeltelijke of volle load nog goed vacuum trekt, Maar dat zal wel een lijn zijn die achter de motor zit en dus niet bereikbaar is.

    Trouwens andere vraag, heeft een SC eigenlijk een Throttle Position Sensor? Ik dacht dat enkel de Carrera’s met hun DME dat hadden.

    Michel[/quote]

    Idd een 3.2 heeft deze zitten maar ik zou er toch eens voor zorgen dat je CO op ongeveer 2.5 staat

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.