Vering vraagje 911T uit 1969

Home Forums Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 Vering vraagje 911T uit 1969


Deprecated: Functie bp_core_get_user_domain is sinds versie 12.0.0 verouderd! Gebruik in plaats daarvan bp_members_get_user_url(). in /home/customer/www/porscheforum.be/public_html/wp-includes/functions.php on line 6078
4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • hey jongens,

    lang niet online geweest wegens heel veel werk, maar nu gaan we terug beginnen werken aan de porsche. Deze winter zal hij voorbereid worden voor rally-gebruik.

    Wat gaan we doen?

    – rolbar
    – metalen plaat onder tank, en metalen mesh onder de motor.
    – vering volledig naar boven schroeven
    – originele stalen velgen steken, met de hoogst mogelijke banden op (met zoveel mogelijk profiel…)

    en dan de vering aanpassingen:
    We hebben een veringssponsor, dus alle volgende modificaties zullen zo goed als gratis zijn. Graag jullie opmerkingen.

    we zouden eventueel de schokdempers rondomrond vervangen als de motor eruit is. Nu zou ik deze graag bestellen bij pelican parts in de USA, omdat ze daar 3x goedkoper zijn als hier. zeker met de lage dollar zal dit een goede zaak zijn, zelfs met importkosten erbij.

    Op onze wagen hebben we vooraan aan de rechterkant een rode ‘strut’ en aan de andere kant zie ik het niet direct, misschien dat het wel een donkergroene is, ik weet het niet. Hebben jullie enig idee welke schokdempers daarin passen? Ik heb keuze uit bilstein, koni, KYB of boge/sachs. Enige ervaring met deze merken? welke zouden de stevigste zijn? Ik denk persoonlijk Bilstein.

    (NOTE: Typically, red or orange struts are Koni, green are Bilstein and gray or black are Boge)

    Dit is de keuzepagina bij pelican parts: http://www.pelicanparts.com/catalog/sho … .htm#item0 zou jij weten dewelke wij nodig hebben? (enkel schokdemper, niet de strut)

    Zijn er achteraan ook verschillende types?

    Verder gaan we ook de turbo tie rods bestellen, uitleg ziehier:

    http://www.pelicanparts.com/catalog/sho … .htm#item0

    En dan misschien ook nog een cambermeister:

    http://www.pelicanparts.com/catalog/sho … .htm#item6

    Heb je een mening over al deze upgrades? Is het misschien verstandiger om vooraan een swaybar te steken ipv die cambermeister? (de gaten zijn standaard voorzien in onze wagen)

    alvast bedankt!

    mvg, Jan

    hallo,

    welke rally’s ben je van plan te rijden?
    regularity of historic?
    waarom zo hoog mogelijke banden?
    bij fia-wedstrijden zijn de banden geregelmenteerd volgens periode (bouwjaar): maw je mag niet met gelijk wat rijden.
    waarom stalen velgen?
    welke kooi ga je steken? ik bedoel daarmee voor welke reglementen?
    hou er rekening mee dat ook de bevestiging van de kooi aan de kas aan bepaalde vereisten moet voldoen.
    die plaat onder de benzinetank en de carterbeschermer zijn een goed idee 😉

    hey, we gaan geen rally’s rijden hoor,

    allez, tis te zeggen, we gaan er ééntje rijden, en dat zal genoeg zijn. We gaan van Belgie naar China bollen met ons oudje. Helemaal alleen ook, zonder backup. Dus geen reglementen 😉

    http://www.carreratochina.com

    – rolbar: simpele bolt-in bar, géén volledige kooi. Gewoon extra verzekering mocht ons iets overkomen, je weet maar nooit. Het is wel de bedoeling dat we heelhuids aankomen, dus we zullen ‘behouden’ rijden, het is zeker geen race.
    – banden: zo hoog mgl om vrije hoogte te winnen, om zo goed mogelijk over en door alle hindernissen te kunnen die we zullen tegenkomen onderweg. Zo veel mgl ‘offroad’ profiel om zo goed mogelijk door de sneeuw, modder, zand te kunnen… 😉
    – stalen velgen = veel sterker dan de alu fuchs, en eventueel repareerbaar in de brousse. En ze zijn hoger ook.

    okay!
    nu snap ik het!
    veel succes!

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.