verkeerde leveringen

Home Forums Porscheforum Technisch Algemeen verkeerde leveringen

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 27)
  • Ik heb nog steeds mijn wagen niet terug ,zoals ook bij mij in de zaak ,werden er verkeerde stukken geleverd en moeten we wachten tot maandag.
    Waarom is het tegenwoordig toch zo moeilijk om juiste leveringen te krijgen(ongeintresseerde mensen?).
    Elke week heb ik (en niet constant bij dezelfde leverancier)wel een nalevering,een foute leveringen en…. vooral geen communicatie erover!

    Zoals je kan zien ligt me dit nogal zwaar……

    Ook die ervaring heb ik.
    OFwelmoet je een eeuwigheid wachten op een levering ofwel/en worden er foute onderdelen geleverd.
    Die kosten je dan nog extra geld om ze terug te sturen.
    Nog erger alsof ze (toch in deze crisistijden) nul interesse meer hebben.
    Hoe kan je nog degelijke service leveren met deze kutbedrijven 👿

    Bij porsche hebben ze soms ook dit probleem en ja bij Cargraphic kennen ze er ook veel van hoor daar maak ik dit 6 op de 10 keer mee.

    Marges staan zwaar onder druk, en hierdoor wordt er teveel bezuinigd op voorraad.

    Dit zowel door de klant als door de leverancier 😉

    Vroeger had iedereen voldoende voorraad, en werd er ook bijna niet JIT besteld. Als er nu niet binnen de 2 dagen geleverd word, ervaart men dit als hinderlijk.

    De leveringstermijnen, zijn de laatste jaren erg ingekort, hier staan de meeste mensen echter niet bij stil, het aanbod is ook veel groter geworden, wat een efficiënt stockbeheer er ook niet makkelijker op maakt.

    Daar komt bij, dat iedereen vind dat de stock het probleem is van de fabriekant, daar het vroeger veel meer verdeeld zat. Nu hebben de meeste bedrijven die rechtstreeks zaken doen met de particuliere klant zelf geen voorraad meer.

    Maar ja voorraad kost geld, en dat word soms wel eens vergeten 😉

    mooie en goede uitleg, en idd stok = verlies

    Ik en mijn klanten kunnen er best mee leven als er 2 dagen moest gewacht worden.
    2 weken ook nog , maar 2 tot in sommige gevallen 6 maanden is net iets teveel van het goede.
    Het is idd een feit dat stock geld kost. Vroeger had de kleinhandelaar ook een stock liggen , maar toen werd die door de klant mede betaald.
    Nu moeten de prijzen zo scherp gesteld worden (mede door het wereldwijde aanbod via het net wat klanten ook zien) anders wordt er helemaal niets verkocht.
    En weg gaat de stock bij de kleinhandelaar.
    Toen had de importeur een stock liggen en toen liep het nog enigmate soepel doch ook daar zijn inkrimpingen nodig geweest om te kunnen overleven.
    Dan maar bij de fabrikant zelf , maar ook die heeft nog maar weinig stock liggen.
    Bij sommige leveranciers wordt de stock niet meer aangevuld alvorens ze een bepaald aantal bestellingen hebben. Dan wordt er (na de bestellingen binnen te hebben) pas het artikel terug gefabriceerd.
    Probeer dat de klant maar eens uit te leggen.
    En zeker als de fabrikanten smerige spelletjes gaan spelen. Direct leverbaar voor de klant die via het net besteld ,minimaal 6 tot 8 weken wachten voor de handelaar . Waarom , aja , als jij van 6% korting wil genieten moet je maar wachten. Rechtstreekse klanten gaan voor . Daar verdienen we dan ook 6% meer op.
    En leg dat die klant maar eens uit die eerst een bestelling bij je geplaatst heeft , je hemuitgelegd dat het 6 tot 8 weken wachten is daar het bedrijf het niet op stock heeft en dan de bestelling komt afzeggen daar na contact genomen te hebben met het bedrijf het wel op stock is en hij zijn spullen binnen 3 dagen thuis heeft
    Wie denk je dat in de klant zijn ogen de leugenaar is ❓ 😥

    ook een goed punt van 911-lover…..
    Maar vanwaar komen dan alle verkeerde leveringen?
    Bij sommige producten ligt het nog anders,zoals vele financieele groepen(carrefour bv.)kopen zij zich in bij leveranciers (Nestlé ,danone,bv.)ze zitten dan in de raad van bestuur en beslissen wat ,wanneer en aan welke prijzen de “markt” deze producten kunnen verkopen.
    Het zijn vooral deze “grote” financierders ,want meer als dat is het niet meer,die lobby-en voor het creeren van een moeilijk klimaat voor de kleine middenstand(die tenslotte zal verdwijnen) 😥 👿

    [quote=”cabrio’87”:1ckrvjsl]ook een goed punt van 911-lover…..
    Maar vanwaar komen dan alle verkeerde leveringen?
    [/quote]

    Dat kan maar aan 2 dingen liggen als de bestelling correct en foutvrij is gebeurd.
    Nonchalansie van het bedrijf/magazijn
    Doelbewuste foute levering. En daarover denk ik soms want waaromworden dingen geleverd die je aan de straatstenen niet kwijt geraakt en maken ze dan zo’n problemen bij het terugnemen ( verzendkosten op , terug en bij sommige bedrijven zelfs nog -10%) terwijl de fout duidelijk en alleen bij hun ligt.
    En niet meer afnemen van hun. Leuk , maar wat als ze nu net dingen verkopen die je nergens anders vind of de prijzen toch interessanter zijn (lees veel) dan de concurrentie ❓
    Dan schiet je enkel in je eigen been als je de deur dicht gooit bij hun.

    [quote=”911-Lover”:3da49cdv]En zeker als de fabrikanten smerige spelletjes gaan spelen. Direct leverbaar voor de klant die via het net besteld ,minimaal 6 tot 8 weken wachten voor de handelaar . Waarom , aja , als jij van 6% korting wil genieten moet je maar wachten. Rechtstreekse klanten gaan voor . Daar verdienen we dan ook 6% meer op. [/quote]

    Hier haal je het probleem voor een deel zelf aan 😉

    Vroeger had je de importeur en/of de winkelier die bestellingen plaatsen bij de fabrikanten. Hierdoor hadden de fabrikanten grote leveringen, en konden ze besparen op leveringen.
    Het klaarmaken, factureren en verzenden van een bestelling van €5.000, is bijna net zo duur per bestelling als een van €500.
    Wat gebeurt er nu, dat de fabrikant aan dezelfde voorwaarde, bestellingen moet blijven uitleveren, die een fractie zijn van over enkele jaren terug, dit vooral omdat de groot en detailhandel, niet meer willen investeren in stock. Hierdoor word het voor de fabrikant, interessanter om rechtstreeks te gaan leveren.

    Als de groot- en kleinhandel enkel nog maar een doorgeefluik worden, en zelf geen risico van voorraad meer willen / kunnen nemen, is het toch niet verwonderlijk, dat de fabrikant buiten het risico, ook de winst neemt.

    Geloof me voor 6% kan een fabrikant geen bestelling van €5.000 gaan verdelen over bv 10 klanten. Op een bepaald moment, is men de fabrikant gaan gebruiken als magazijn, misschien wel cru, maar als je weet dat de meeste fabrkanten al een magzijnier hebben , ben je toch niet verbaasd, dat ze overbodige magazijniers gaan ontslaan 💡

    Je moet de klok altijd langs de 2 kanten horen luiden 😉

    Als je in een branche werkt met courante goederen die niet extreemduur per stuk/doos zijn gaat dat.
    In mijn branche is het iets moeilijker stock in te doen.
    Teneerste kost elk onderdeel een kapitaal (vb bumpertje , setje velgen , verlagingssetje) en varieert alles nog qua merk wagen , model wagen , motor wagen , leeftijd wagen.
    Een pot Nutella blijft een pot Nutella , maar een velgenset , bumper , … is een heel ander verhaal 😉
    En voor dat beetje dat ik hier heb liggen kan ik al in een kleine Supperette al de rekken vullen (budget gezien)
    Stock is bijna onmogelijk geworden in mijn branche en dodelijk.
    Een grote gekende zaak hier in de buurt met een behoorlijke stock (courante zaken dus geen velgen , ophanging , bumpers , …) is voor een paar maaanden na meer dan 25 jaar open te zijn geweest failliet verklaard en de openbare verkoop was een tweetal weken geleden 😥

    [quote=”911-Lover”:1x5hk4eu]Stock is bijna onmogelijk geworden in mijn branche en dodelijk. [/quote]

    En waarom zou dat voor de fabrikant anders zijn ❓

    Teneerste kost elk onderdeel een kapitaal (vb bumpertje , setje velgen , verlagingssetje) en varieert alles nog qua merk wagen , model wagen , motor wagen , leeftijd wagen.

    Enig idee hoeveel merken choco er zijn ❓

    En voor dat beetje dat ik hier heb liggen kan ik al in een kleine Supperette al de rekken vullen (budget gezien)

    Onderschat dat niet, en hou dan nog rekening met de vervaldatum, is stockbeheer, hier helemaal een uitdaging en bijna een fulltime job.

    Een grote gekende zaak hier in de buurt met een behoorlijke stock (courante zaken dus geen velgen , ophanging , bumpers , …) is voor een paar maaanden na meer dan 25 jaar open te zijn geweest failliet verklaard en de openbare verkoop was een tweetal weken geleden

    Wat wil je hiermee zeggen ❓

    [quote=”ppp 356″:2ehocs3v]
    [quote=”911-Lover”:2ehocs3v]Stock is bijna onmogelijk geworden in mijn branche en dodelijk. [/quote]

    En waarom zou dat voor de fabrikant anders zijn ❓ [/quote]

    Omdat ieder zijn producten maakt , maar ik als handelaar van meerdere merken moet verkopen. Ik kan me niet de luxe permiteren van slechts 1 merk materiaal te verkopen.

    [quote=”ppp 356″:2ehocs3v]

    Teneerste kost elk onderdeel een kapitaal (vb bumpertje , setje velgen , verlagingssetje) en varieert alles nog qua merk wagen , model wagen , motor wagen , leeftijd wagen.

    Enig idee hoeveel merken choco er zijn ❓ [/quote]

    Ja , maar het grote gros wil enkel Nutella. En ga je Nutella kopen kan het enkel die pot zijn en koop je geen ander. Een ander/goedkoper nevenmerk dat een Nutella-like product aanbied wordt ook wel verkocht maar is nu eenmaal geen Nutella. Als je Pirelli banden wil ga je voor Pirelli. Dan kom je ook niet met het copymerk Kumho of hoe heten ze thuis tenzij je dus gaat voor de prijs en niet het product 😉
    En voor de EK van 1 bumper (die dan op 1 merk , type ,en jaargang wagen gaat) koop ik minstens 200 potten Nutella in die bijna iedereen wil

    [quote=”ppp 356″:2ehocs3v]

    En voor dat beetje dat ik hier heb liggen kan ik al in een kleine Supperette al de rekken vullen (budget gezien)

    Onderschat dat niet, en hou dan nog rekening met de vervaldatum, is stockbeheer, hier helemaal een uitdaging en bijna een fulltime job.[/quote]

    Daar heb je gelijk in (temeer daar ik jaren in de voeding gestaan heb begrijp ik je volkomen 😉 ), maar in mijn branche zijn we ook datum gebonden. Het vervalt niet , maar er komt zeer regelmatig nieuw materiaalop de markt waardoor het kooppubliek het oude gewoonweg niet meer wil.
    Voorbeeldje : Er waren de heldere koplampen. Nu hebben ze voor meerdere merken de “angeleyes” die aan dezelfde prijs gaan dan vorig jaar de heldere , gevolg het volk wil de heldere niet meer.
    En als je dat op stock hebt liggen (ik heb nog wat setjes), kan je ze net zo goed in de container smijten of voor echt kleingeld proberen te slijten op Kapaza en hopen dat het verlies niet 100% is , maar misschien maar 80%.

    [quote=”ppp 356″:2ehocs3v]

    Een grote gekende zaak hier in de buurt met een behoorlijke stock (courante zaken dus geen velgen , ophanging , bumpers , …) is voor een paar maaanden na meer dan 25 jaar open te zijn geweest failliet verklaard en de openbare verkoop was een tweetal weken geleden

    Wat wil je hiermee zeggen ❓ [/quote]

    Dat wat ik hierboven heb aangehaald. Zij zijn mede stuk gegaan op de zeer snel wisselende producten waardoor ze op hun stock bleven zitten en het goedkope aanbod via internet

    Koen,

    Je bekijkt het nu of alle fabrikanten A merken verdelen, Nutella, Pirelli.
    De fabrikant die geen A producten verkoopt, moet ook vechten om zijn product aan de man te brengen.
    Grote voorraden inslaan, om aan beter prijzen in te kopen, zodat hij met goede prijzen bij zijn klanten kan komen, omdat anders de koop niet doorgaat.
    Als nadien de klant beslist om te stoppen met dat product, staan daar ook hele vrachten karton, folie enz.
    Het probleem dat jij hier omschrijft, is voor het merendeel van de fabrikanten ook van toepassing, alleen zijn er nog veel meer euro’s aan verbonden.
    Bekijk dan nog maar eens de kosten van producten die ontwikkeld worden en nooit iets worden enz.

    Je moet eens dringend een productiebedrijf gaan bezoeken, ej zult verbaasd staan van de stock, en dat in combinatie met de uitstaande bedragen aan klanten enz.

    Je zal verbaasd staan kijken, hoe zwaar de meeste fabrikanten het hebben.

    Je hoort me niet klagen, maar het gras is altijd groener aan de andere kant.

    Geloof me, hoe dichter je bij de productie komt, hoe groter de risico’s en hoe kleiner de marges.

    Ben zelfs bereid om daar bij een kop koffie eens rustig een boompje over op te zetten, maar ga deze discussie hier stoppen, we zijn hier tenslotte op een Porsche forum 😉

    Ik weet niet of jullie de laatste maanden iemand hebben aangeworven ???

    [quote=”ferdy”:1e91hz9u]Ik weet niet of jullie de laatste maanden iemand hebben aangeworven ???

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 27)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.