Verplichte Snelheidsbegrenzer in nieuwe auto’s

Home Forums Zeverhoekje Verplichte Snelheidsbegrenzer in nieuwe auto’s

Deprecated: Functie bp_core_get_user_domain is sinds versie 12.0.0 verouderd! Gebruik in plaats daarvan bp_members_get_user_url(). in /home/customer/www/porscheforum.be/public_html/wp-includes/functions.php on line 6078
15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 39)
  • Amai , ze zijn weer goed bezig in Belgie:
    http://www.vrtnieuws.net/nieuwsnet_mast … ndex.shtml

Je kan stemmen of je het hier al dan niet mee eens bent :
    http://www.vrtnieuws.net/nieuwsnet_mast … ndex.shtml

Scroll wat naar beneden en je ziet het stemvakje staan.
    47% tot nu toe vindt dat dit moet 😥

S2

Rap 1 NEEN stem toegevoegd. Dit vind ik echt … ik heb er geen woorden voor.

Dus iedereen rijd op de snelweg mooi 120, inhalen of invoegen wordt een ramp. Niemand zal willen plooien om zijn snelheid van 120 niet te verliezen, en dit veiliger? Daar ben ik het niet mee eens.

Anoniem

Niet te geloven dat er zoveel KINKELS zijn die dit dan nog aanmoedigen ook. Heb uiteraard NEEN gestemd 😈

Heb ook net NEEN gestemd en toch heeft ondertussen al 48% JA gestemd… NIET TE GELOVEN!!!

We leven toch nog in een soort van vrij land hé

Ook een neen, en ons vakje staat op 52% ben optimistisch

Ik ben geschokt gewoon dat ZOVEEL mensen daar voorstander van zijn!!!
    Daarom zijn de wetten en verkeersregels er toch? Het is toch niet omdat ik KAN door het rood rijden dat ik dat doe?? Of moeten we dan ook automatische remmen krijgen zodat we zeker niet door het rood rijden?! Man man man!!! Wanneer gaan ze trouwens eens doorhebben dat er een GROOT verschil is tussen snel en gevaarlijk rijden?! 🙄
    Trouwens als je de lijn van die redenering doortrekt zou je haast een zekere dood sterven als je eens in Duitsland op een vrij stuk autobaan rijdt! Bizar trouwens dat de Duitse verkeerscijfers telkenmale weer “vergeten” worden in dergelijke artikels… Of het experiment in Oostenrijk met variabele maximumsnelheden (ik geloof zelfs tot 160km/u op droge lege baan)…

Zucht…

En ook een neen stem.
    Er zijn al 52% met neen , maar desalniettemin ben ik erg geschockt door dat resultaat 😥

duidelijk NEEN

en anders geven ze me maar een gratis bus & trein abonement over gans belgie

Ik denk niet dat zo’n snelheidsbeperking economisch haalbaar is.
    Indien de wagens inderdaad zouden begrensd worden, zullen er nog heel weinig van die dure wagens (Porsche, Ferrari, AM, Lambo, BMW, Mercedes enz) Een zeer groot deel van de verkeersbelasting BIV, Accijnzen op benzine wordt door deze jongens betaald. Dan mogen we onze vrienden van de onmiddelijke inningen nog niet vergeten. Waar gaan ze deze inkomsten dan halen? Bij de groene jongens met hun soepkarretjes?

De wagen is een van de grote melkkoeien van de Belgische staat.

Als er geen nieuws is moeten ze wel iets verzinnen. 🙄

Mijn ongezouten mening van weer een leuk topic uit ons apenland:

1. Voorstander voor automatische snelheidsbeperking voor alle autobestuurders = NEEN
    2. Voorstander voor automatische snelheidsbeperking voor een groot deel van de autobestuurders = JA
    3. Voorstander voor het vervallen van het rijbewijs om de 3 a 5 jaar, dus telkens opnieuw rijvaardigheidstesten laten afleggen = JA
    4. Voorstander om het IQ te meten voordat iemand zich in de politiek mag storten = JA

Het zijn niet de snelle rijders die ongevallen veroorzaken maar die die achter hun stuur schrik hebben of zitten te slapen (enkele heethoofden uit het weekend hierbuiten gelaten, als zij (hopelijk alleen zichzelf) doodrijden daar heb ik geen medelijden mee).
    Helaas worden de rijders met gezond verstand telkens mee de dupe…

Waar blijven trouwens de statistieken van het werkelijk aantal ongevallen op dit ogenblik (flinke stijging sinds dat de politiekers hun IQ overal langs de weg zetten (90, 70, 50 en 30) al zijn die 2 laatste cijfers weliswaar de omtrek van hun nekske…)

[quote=”Setakira”:g6sfnmyv]2. Voorstander voor automatische snelheidsbeperking voor een groot deel van de autobestuurders = JA [/quote]

Welke maatstaf gaan ze hiervoor nemen?

Snelrijden blijft een doorn in het oog van vele mensen, dit heeft een deel te maken met het feit dat voor vele mensen wagens zoals Porsche , Ferrari, Am enz niet in hun bereik ligt. Hun oordeel word meer bepaald door neid en jalouzie dan door gezond verstand.

Je moet de straffen maar eens vergelijken tussen dronken rijden en te snel rijden. De straffen voor dronken rijden zijn veel lichter dan voor te snel rijden, de meeste vinden storen hun hier zelfs niet aan. Waarom, omdat ze zelf regelmatig dronken achter het stuur zitten.

Hoeveel mensen worden niet dronken tegengehouden en mogen enkele uren nadien niet gewoon verder rijden? Meer dan 40 te snel is je rijbewijs kwijt voor 14 dagen 🙄

Geef mij maar een nuchter betsuurder op de snelweg tegen 250, dan een dronken op een dorpsweg tegen 40.
    Maar wie denk je dat door de meeste mensen als wegpiraat bestempeld gaat worden?

ik verschiet er niet echt van dat het percentage zo hoog is…
    als je kijkt hoeveel slakken er nu rond rijden.
    ik heb voor alle duidelijkheid ook neen gestemd. 8)
    ik ben er zelfs van overtuigd door op sommige plaatsen de snelhied te verhogen 😈 de ongevallen zullen dalen: iedereen kijkt meer uit

Zwijg me stil over straffen.
    Gisteren was een maat van me hier met de uitspraak en krantenartikel over zijn veroordeling.

* 167 gereden op een snelweg (‘s nachts en droog) waar 120 mocht.
    Daar dit zijn derde zware snelheidsovertreding was was de uitspraak als volgt

870€ boete, 4 maanden rijverbod en een sensibiliseringscursus volgen.

Dezelfde dag is er voor de zelfde rechter en rechtbank een vrouw veroordeeld. (Artikel stond in de krant onder de zijne)

* 119 gereden in de bebouwde kom waar 50 toegestaan was. Het was de vijfde keer dat de vrouw een zware snelheidovertreding deed.
    Volgens de reporter was daardoor de rechter niet mild met haar (stond er extra bij)

550€ boete en 2 maanden rijverbod.

Ben ik nu echt zo stom of praten we hier echt over 2 maten en 2 gewichten van het gerecht 😥

Ach je moet net zoals in de politiek ook in het gerecht geen vertrouwen meer hebben, is één pot nat…

[quote=”911-lover”:17hhlq05]

Ben ik nu echt zo stom of praten we hier echt over 2 maten en 2 gewichten van het gerecht 😥 [/quote]

twee maten en gewichten

in de meeste gevallen zelfs twee kleuren

een kennis van mij riijd ook keuringen op zz platen ope een dag tegen gehouden geen gordel en zz plaat achter de venster

boete 175 euro

oa in meulenberg rijden ze rond met twee verschillende copies op de auto geen verzekering en dergelijke en die lopen allemaal vrijuit een andre gepakt met calibra zonder keuring en verzekering komt er vanaf met een waarschuwing

waar is hier de RECHTE lijn ???????

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 39)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.