verzekering

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 25)
  • hey, ik ben vandaag bij verzekeringsagent geweest en heb gehoord wat ik moest betalen voor nen 911 3liter en hij was aant zien maar omdat ik nog maar 20 jaar ben is het bena niet te betalen voor mij (sport)
    maar der stond één 911 3 liter waar gezinswagen bij stond.
    Maar hij kon niet zien welk type ofzo weten jullie welk.
    Want ne sport ga ik momenteel niet kunne betalen.
    ik wist niet wat ik hoorde toen hij dat zee.
    is het echt waar???

    Hoe oud is je 911? Normaal wordt je verzekering berekend op het aantal kw van je auto, je leeftijd, woonplaats, joe lang je je rijbewijs hebt enz…
    Ben je bij een bank verzekerd of bij een onafhankelijke agent?
    Rij je dagelijks met je 911 of af en toe?

    Dat speelt allemaal een rol.

    911 “gezinswagen” ??? haha

    ken

    Ook ff reageren.
    De verzekeringen profiteren toch een beetje van de jonge chauffeurs vind ik persoonlijk hoor… als je die bedragen hoort… das ni te doen…
    Ze moeten een ander systeem uitvinden voor de jongeren, want nu betaalt iedere jonge chauffeur mee omdat er enkele jongeren teveel drinken en die veroorzaken dan ongevallen of omdat ze te wild rijden (ze denken dat ze kunnen rijden, maar ze hebben te weinig ervaring).
    een andere systeem zou beter zijn ➡ de jongeren ook hetzelfde laten betalen maar als ze een ongeval doen en ze zijn in fout, dat ze dan hun premie verhogen met xxx% naar gelang de aard en de omstandigheden van het ongeval natuurlijk!

    En ik denk ook als je met een Porsche rijdt, dat je wel voorzichtig bent
    je moet toch steeds met je verstand rijden.

    ik heb men lesje al geleerd, ik geef toe op sommige auto’s krijgen jonge chauffeurs beter geen verzekering maar wete als ge is iets voor gehad hebt dan begint je verstand wel te werken zalle.
    Heb eens zwaar ongeval gehad met corrado, veel sjans gehad dat er ik niets had maar tegen die snelheid zal dat geen 2 keer lukken.
    met het minderen voor een bocht had hij zen poepje gelicht en ben ik beginne slippen. ben bocht nog doorgeraakt, wel langs binnekant (sjans gehad dat er geen tegenlingers waren) maar op dat uur kon dat slecht.
    en ben achter bocht direct terug beginne slippe en er uit gegaan op ne muur.
    sindsdien denk ik wel een beetje meer na 😕 .
    Wel spijtig dat het op die manier moet moja

    de verzekeringen zijn inderdaad een oplichting naar jongeren toe
    ik zelf zijn er 25 en merkte al van af mijn 18de op dat ik geen porsche mocht kopen toen zij vroegen met welke wagen wenst u zich te verzekeren en ik daarop antwoorde. zij zijden al direct kwrees dat da beke te duur zal zijn voor u. eigenlijk niet verantwoord dat de wetgever en de verzekeringsmaatschappij niet ieder geval appart bekijkt
    ipv hen te beoordelen op hun leeftijd of hoelang zij hun rijbewijs al hebben of de pks van de wagen precies of ze kunnen een skoda niet opzetten en zwaarder maken. ze zouden beter kijken naar het karakter dat een pers. vertoond
    trouwens ze zouden moeten weten dat porschisten rijden met verstand en zeker niet de cowboy uithangen

    Anoniem

    als ze u gewoon zouden verplichten van een cursus te volgen en deze elk jaar te herhalen totdat je uit de risico categorie komt, zouden er ook al minder ongevallen gebeuren. De cursus zou veel goedkoper zijn vanwege het aantal contracten dat ze zouden doorgeven en de chauffeurs zouden veel stuurvaster zijn. Tegen dat je van je 18 tot 26 dit 8 keer zou gedaan hebben tov nooit moet er toch een verschil zijn. Dan is het risico minder tov nu.
    Dan de verzekeringspremie wel aan passen natuurlijk zodanig dat een jongere geen premie moet betalen waar ie blauw van wordt.

    [quote=”ken”:1e6npuvg] de jongeren ook hetzelfde laten betalen maar als ze een ongeval doen en ze zijn in fout, dat ze dan hun premie verhogen met xxx% naar gelang de aard en de omstandigheden van het ongeval natuurlijk![/quote]

    Hier ben ik het niet mee eens, een verzekering zie ik als een soort van sociaal vangnet. Met dit systeem zou je meer gefortuneerde mensen enorm bevoordelen in hun mobiliteit ten opzichte van een minder bedeelde die eens pech heeft gehad. Rotte appels zouden niet meer toegelaten mogen worden tot het verkeer, ongeacht of ze ervoor kunnen betalen.

    Ik voel zelf ook meer voor verplichte rijvaardigheidstests, als je zoals eerder aangehaald op je 26 een achttal van deze proeven succesvol achter de rug hebt, zal de kwaliteit van je rijkunsten enorm verbeterd zijn! Een doorgedreven rijvaardigheidsstage zou trouwens in het praktische examen moeten zitten, een rijbewijs halen wordt er duurder door (die gefortuneerde medemens zal het worst wezen), maar als de verzekeringsmaatsschappijen merken dat het aantal ongevallen met jonge chauffeurs daalt, dan dalen ook de premies en win je er dus bij. Dit alles moet op lange termijn gebeuren naast een mentaliteitswijziging die voor een aantal jonge chauffeurs toch nog hard nodig is, da’s moelijk, maar campagnes als BOB hebben hun effectiviteit bewezen.

    Ik ben zelf een jonge chauffeur van 23, veel rijervaring heb ik dus niet. M’n rijbewijs heb ik via de vrije begeleiding gehaald, een goedkope manier (dè doorslag bij mij) en in mijn ogen met een goede begeleider ook een erg geschikte manier. Probleem kan hem hier bij de begeleider liggen natuurlijk, de reden waarom rijscholen deze methode eruit willen. Daar valt ook veel voor te zeggen; iedereen opgeleid door een professional. In ieder geval heb ik reeds één rijbehendigheidsstage gevolgd (uit eigen zak betaald, vond ik verplichting tegenover mezelf, m’n passagiers en m’n medeweggebruikers) en da’s zeker niet m’n laatste! Jammer dat m’n verzekering voorlopig dit (nog) niet beloont met een premiedaling.

    [quote=”morgoth924″:s5jkxyjf][quote=”ken”:s5jkxyjf] de jongeren ook hetzelfde laten betalen maar als ze een ongeval doen en ze zijn in fout, dat ze dan hun premie verhogen met xxx% naar gelang de aard en de omstandigheden van het ongeval natuurlijk![/quote]

    Hier ben ik het niet mee eens, een verzekering zie ik als een soort van sociaal vangnet. Met dit systeem zou je meer gefortuneerde mensen enorm bevoordelen in hun mobiliteit ten opzichte van een minder bedeelde die eens pech heeft gehad. Rotte appels zouden niet meer toegelaten mogen worden tot het verkeer, ongeacht of ze ervoor kunnen betalen.

    Ik voel zelf ook meer voor verplichte rijvaardigheidstests, als je zoals eerder aangehaald op je 26 een achttal van deze proeven succesvol achter de rug hebt, zal de kwaliteit van je rijkunsten enorm verbeterd zijn! Een doorgedreven rijvaardigheidsstage zou trouwens in het praktische examen moeten zitten, een rijbewijs halen wordt er duurder door (die gefortuneerde medemens zal het worst wezen), maar als de verzekeringsmaatsschappijen merken dat het aantal ongevallen met jonge chauffeurs daalt, dan dalen ook de premies en win je er dus bij. Dit alles moet op lange termijn gebeuren naast een mentaliteitswijziging die voor een aantal jonge chauffeurs toch nog hard nodig is, da’s moelijk, maar campagnes als BOB hebben hun effectiviteit bewezen.

    Ik ben zelf een jonge chauffeur van 23, veel rijervaring heb ik dus niet. M’n rijbewijs heb ik via de vrije begeleiding gehaald, een goedkope manier (dè doorslag bij mij) en in mijn ogen met een goede begeleider ook een erg geschikte manier. Probleem kan hem hier bij de begeleider liggen natuurlijk, de reden waarom rijscholen deze methode eruit willen. Daar valt ook veel voor te zeggen; iedereen opgeleid door een professional. In ieder geval heb ik reeds één rijbehendigheidsstage gevolgd (uit eigen zak betaald, vond ik verplichting tegenover mezelf, m’n passagiers en m’n medeweggebruikers) en da’s zeker niet m’n laatste! Jammer dat m’n verzekering voorlopig dit (nog) niet beloont met een premiedaling.[/quote]

    waar doe je zo’n rijbehendigheidsstage?
    en wat kosten die stages?

    ben juist wat te weten gekomen van ne maat van mij.
    zone 944 cabrio is altijd classic car want leeftijd is zoiezo 15 jaar want ze zijn maar van 89 tot 91 gebouwd maar weet iemand hoe verzekering daar op bepaald wordt en wat taks is.
    Menne maat heeft een golf1 1100cc dus kan ni echt gaan vergelijken 😕 .
    Mischien weten sommige mensen het hier.
    Als verzekering en taks meevallen. dat het niet de prijzen zijn als van gewoon verzekering enzo dan koop ik hem waarsch.

    944 cabrio is meestal nen 3.0 16v 211pk of zoiets

    jaarlijkse taks is iets van een 607 euro per jaar

    inschrijvingstaks zal iets van een 150 of 200 euro zijn ongeveer

    ken

    [quote=”morgoth924″:3nbflord]
    Hier ben ik het niet mee eens, een verzekering zie ik als een soort van sociaal vangnet. Met dit systeem zou je meer gefortuneerde mensen enorm bevoordelen in hun mobiliteit ten opzichte van een minder bedeelde die eens pech heeft gehad. Rotte appels zouden niet meer toegelaten mogen worden tot het verkeer, ongeacht of ze ervoor kunnen betalen.
    Ik voel zelf ook meer voor verplichte rijvaardigheidstests, als je zoals eerder aangehaald op je 26 een achttal van deze proeven succesvol achter de rug hebt, zal de kwaliteit van je rijkunsten enorm verbeterd zijn! Een doorgedreven rijvaardigheidsstage zou trouwens in het praktische examen moeten zitten, een rijbewijs halen wordt er duurder door (die gefortuneerde medemens zal het worst wezen), maar als de verzekeringsmaatsschappijen merken dat het aantal ongevallen met jonge chauffeurs daalt, dan dalen ook de premies en win je er dus bij. Dit alles moet op lange termijn gebeuren naast een mentaliteitswijziging die voor een aantal jonge chauffeurs toch nog hard nodig is, da’s moelijk, maar campagnes als BOB hebben hun effectiviteit bewezen.
    Ik ben zelf een jonge chauffeur van 23, veel rijervaring heb ik dus niet. M’n rijbewijs heb ik via de vrije begeleiding gehaald, een goedkope manier (dè doorslag bij mij) en in mijn ogen met een goede begeleider ook een erg geschikte manier. Probleem kan hem hier bij de begeleider liggen natuurlijk, de reden waarom rijscholen deze methode eruit willen. Daar valt ook veel voor te zeggen; iedereen opgeleid door een professional. In ieder geval heb ik reeds één rijbehendigheidsstage gevolgd (uit eigen zak betaald, vond ik verplichting tegenover mezelf, m’n passagiers en m’n medeweggebruikers) en da’s zeker niet m’n laatste! Jammer dat m’n verzekering voorlopig dit (nog) niet beloont met een premiedaling.[/quote]

    Ik zou dat systeem ook niet voor iedereen toepassen hé tot en met 25 jaar. En natuurlijk zou je ook de aard en de omstandigheden moeten bekijken van het ongeval ➡ bv als de chauffeur dronken is en hij reed te snel en daarnaast heeft hij ook nog een ongeval gehad, ja sorry maar daarmee heb ik geen medelijden hoor, die mag een serieus hoge boete betalen voor mij en zijn verzekeringspremie mag gerust een pakje stijgen hoor!! Stel je eens voor dat die persoon een andere persoon omver rijdt of tegen een andere wagen knalt en de andere persoon of zelf personen hebben een blijvend letsel tot gevolg of soms zelfs te dood…

    Iedereen kan pech hebben, maar je moet ook de omstandigheden van het ongeval bekijken, dit geval per geval. Ik spreek hier vooral over de mensen die dronken rijden en dat zijn niet alleen de jongeren.
    Ik vind zelf dat de politie meer alcoholcontroles moet toepassen ipv te staan flitsen op een autosnelweg bij droog weer…
    Ik vind het bv erger als er iemand in de bebouwde kom geflitst wordt tegen 80km/u bij droog weer ivm geflitst te worden tegen 160km/u bij droog weer op de autostrade met weinig verkeer.

    Zelf ben ik ook nog een tamelijke jonge chauffeur, ik heb ook mijn rijbewijs gehaald via de vrije begeleiding met een goede begeleider.
    Het is niet omdat je jong bent dat je je verantwoordelijkheden niet kent.
    Kijk eens rond als je rijdt, wat zie je het zijn niet alleen de jongeren die roekseloos rijden, maar ook de leeftijdgroep van 25+ jaar tot .. jaar.

    Die rijstages ok, kan misschien wel helpen, zelf heb ik er ook eentje gedaan een 3tal jaar geleden, alles werd er goed uitgelegd enz… zowel in de theorie als in de praktijk, als er iets gebeurd in het echt, dan gaat het natuurlijk allemaal veel rapper en daar is het ook niet altijd mogelijk om uit te wijken wegens plaatsgebrek of andere factoren, maar het is natuurlijk altijd goed meegenomen en je leert er wel uit vind ik.

    Dat de rijschool die vrije leermethode er wil uithalen, vind ik persoonlijk niet correct. Er zou zo’n tussenoplossing moeten zijn, of misschien moet de begelijder eerst een test ondergaan om te zien dat de begeleider nog bekwaam is om begeleider te mogen zijn…
    Ik vind het ook niet echt juist als je op 3-6 maanden je rijdbewijs wil halen (niet verplicht met begeleider – 20uren rijstage met de rijschool)omdat je dan je fouten die je maakt misschien niet gaat zien en daarvoor dient die begeleider juist, hij moet je op je fouten wijzen.
    ok misschien is het soms moeilijk voor mensen om een begeleider te zijn… en ik weet ook dat het niet voor iedereen even gemakkelijk is natuurlijk.

    Dat is natuurlijk mijn mening hierover

    Ken;

    Ik volg je heel goed in je redenering en ik ga voor een heel groot stuk mee met jou. Omstandigheden goed laten doorwegen bij het bepalen van de strafmaat is inderdaad erg belangrijk. Alleen zou ik iemand die onverantwoord rijdt (bv. onder invloed rijden) echt uit het verkeer willen halen. Indien het om een gefortuneerd persoon gaat, kan hij een fikse (en terechte) boete betalen, alsook een stijging van z’n verzekeringspremie. Na de tijdelijke intrekking van het rijbewijs, kan zo’n persoon weer gewoon in het verkeer komen en daar heb ik het moeilijk mee (eigenlijk heeft ie alleen een financiële straf gekregen). Zo’n mensen zouden daarom niet langer uit het verkeer moeten gehouden worden, maar wel “aangepakt” moeten worden, ervoor zorgen dat ze op een meer verantwoorde manier aan het verkeer gaan deelnemen, lukt dit niet, dan vliegen ze eruit. Hervallen? Nog strenger aanpakken! Helaas hol je zo steeds achter de feiten aan (er zijn dan al ongevallen gebeurd). Chauffeurs moeten dus beter gevormd worden van in den beginne, maar ook later er heel regelmatig aan herinnerd worden waarmee ze bezig zijn. Dat vraagt inspanningen, sensibilisering, eventueel en soort van doorgedreven verkeersopvoeding en dat zal niet iedereen even leuk vinden. Te veel campagnes werkt ook niet goed; gevaar voor afstomping, gewenning, “daar zijn ze weer” enz.. Tis moeilijk..

    Over het flitsen: volledig akkoord, nu staan er veel hun tijd te verdoen, maar ‘t brengt op hé (hoorde iets van verdubbeling van onmiddelijke inningen 😮 ) ! En net omdat het opbrengt gaan ze hier nog wel even mee door, vrees en betreur ik.

    Over de geschiktheid van een begeleider valt inderdaad ook veel te zeggen, misschien moeten ze ook aan een test onderworpen worden, helaas gaat het kostenplaatje ook omhoog hiermee. Zelf zie ik de methode van vrije begeleiding ook graag blijven, ik heb genoten van deze tijd!

    Heb een rijstage gevolgd bij DEZE training school (maar er zijn er veel meer). Kost nu zo’n € 180 voor de eerste cursus dacht ik, daarna is het aan te raden vrij snel vervolgcursussen te volgen (die iets duurder zijn) en niet zoals ik een jaar wachten. Touring en vab geven regelmatig korting aan hun leden, kan handig zijn.

    Verzekeringen 😈 ik haat ze soms 😉

    [quote=”RSR”:frni5mpu]Verzekeringen 😈 ik haat ze soms 😉 [/quote]

    ge zet ni alleen maar taks en inschrijving zie ik al zitten, nu nog is luisteren bij verzekering.
    Gewoon verzekeren ga al ni lukken denk (onbetaalbaar, zal een 3000 euro zijn, weet ik nu al) maar als classic car mischien wel maar dan zou er een optie op die kilometerbeperking moeten zijn want 5000 per jaar vindt ik maar weinig als je ermee naar’t buitenland zoekt te cruisen enzo 😀

    3000 euro verzekering ??? amaai ik betaal ongeveer zo een 300 euro voor een 911 3.2 en voor de 530d ook al zo veel. Ni te doen man en ik dacht dat ik al te veel betaalde.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 25)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.