verzekeringsprobleem?? jullie mening…

Home Forums Porscheforum Technisch Algemeen verzekeringsprobleem?? jullie mening…


Deprecated: Functie bp_core_get_user_domain is sinds versie 12.0.0 verouderd! Gebruik in plaats daarvan bp_members_get_user_url(). in /home/customer/www/porscheforum.be/public_html/wp-includes/functions.php on line 6078
15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 26)
  • ik ga ff hier mijn probleem neerpennen, misschien kan iemand van jullie me wat raad geven want ik weet het ff niet meer….

    3 tal maand geleden staat men wagen geparkeerd op een parking te gent, een aanhanger is van een bestelwagen gevlogen, resultaat: deuk in men deur en spatbord, persoon (nederlander) had netjes zen gegevens achtergelaten…

    dus papiertjes ingevuld alles geregeld bij de verzekering

    2dagen later= mooi weer. Ik wil men dakje openen en halverwege is er geen beweging meer in te krijgen. Ik meld dit ook aan de garage als de wagen binnenmoet voor expertise

    Na de expertise (1 week later) krijg ik van de expert te horen dat het dakprobleem niet kan verderkomen van het ongeval, ik betwist dit en krijg vervolgens een (2de) expertise bij demontage aangeboden.

    Deze 2de expertise kan pas 2 (!!!) maand later gebeuren (net voor de herstelling)

    Een week voor ik men wagen moet binnenbrengen voor de 2de expertise (en eventuele herstelling) rijd een collega van me nog eens tegen men wagen (geparkeerd op de parking van men werk) met als gevolg een grote barst in men voorbumper. bij Verellen vertellen ze me dat deze ook dient vervangen te worden

    Ik vraag uitdrukkelijk aan de mensen van Verellen mij te contacteren ivm de beslissing van de expertise alvorens tot herstelling over te gaan, dit hebben ze dus niet gedaan en de wagen is zonder mijn toestemming hersteld (dus alles behalve het dak)

    ik krijg vervolgens mijn wagen terug en stel de volgende gebreken vast:
    -windgeruis vanaf 90 km/u te horen aan de herstelde deur
    -airco/ ruitenwissers en lichten doen het soms niet, soms wel (na mermaals herstarten is dit opgelost)
    -dak is nog steeds stuk

    Ik ben dus in de verste verte tevreden met de afhandling van de 2 schadegevallen aan men wagen

    ik heb ondertussen al MEERMAALS contact opgenomen met zowel Verellen als mijn verzekeringsagent en geen van beide kan mij een pasklare oplossing geven…

    vandaag gaat de wagen nogmaals binnen bij Verellen om te KIJKEN wat het probleem is… verder als kijken komen ze daar volgens mij niet… 👿

    De herstellingen zouden aan de verzekering net geen 3000€ kosten, ik zou dan al zo denken dat het dan toch wat deftig gemaakt zou worden…

    het enige wat men agent voorstelde was een soort ‘ombudsdienst’ in te schakelen, maar of dit veel gaat uithalen, langs alle kanten sta ik gewoon in de kou…

    conclusie: ben je niet tevreden==> PECH zoek het zelf maar uit 😆

    IMHO
    Normaal dient de garage een bedrag voor herstelling af te spreken met de verzekeringsmaatschappij.
    Als ze jou niet verwittigen, mag je er vanuitgaan, dat ze voor dit bedrag de wagen perfect kunnen maken. Doen ze dit niet, zijn zij volgens mij diegene die in gebreke blijven en niet de verzekeringsmaatschappij.

    [quote=”ppp 356″:3cbvstjv]IMHO
    Normaal dient de garage een bedrag voor herstelling af te spreken met de verzekeringsmaatschappij.
    Als ze jou niet verwittigen, mag je er vanuitgaan, dat ze voor dit bedrag de wagen perfect kunnen maken. Doen ze dit niet, zijn zij volgens mij diegene die in gebreke blijven en niet de verzekeringsmaatschappij.[/quote]

    het probleem is dat volgens hun (expert en garage) het dakprobleem niet bij het ongeval hoort…

    maar:
    voor het ongeval werkte het wel
    na het ongeval niet

    Inderdaad, dit is een probleem voor de garage.

    Als jij laat ons zeggen een electrisch probleem aan een wagen laat repareren en het is niet goed gedaan, doe je de wagen gewoon terug totdat hij tiptop in orde is. Zijn er meerdere stukken te vervangen dan eerst aangenomen, komen die bij op het eindfaktuur (garage belt je dan ook wel op als ze serieus zijn).
    In dit geval is het aan de verzekering om bij te betalen als ze over het bedrag zitten voor de reparatie. Zou zeker niet tevreden zijn en zeggen dat binnen de 2 weken de wagen terug tiptop moet zijn zoals ze was voor het ongeluk.

    aiaiai…ni leuk zo’n dingen…krijg je “lichtelijk” stress van en je kan er niks aan doen.

    Toch effe proberen met vriendelijke woorden hieruit te komen 😉

    Je probleem met je dak zal echt niets te maken hebben met het ongeval omdat de bediening net boven je luchtinlaat steekt in de achtervleugel. Nu vind ik het wel raar dat Verelle deze zaken niet wil oplossen en je deur laat fluiten. Ik geef toe wij hebben soms zo ook eens iets voor maar onze klant komt gewoon rustig terug en wij lossen het probleem op tot alles weer netjes en goed is. Het hangt ook en beetje af van de afspraak die je maakt met je hersteller en als jij hem nadrukkelijk de vraag stelt om nog niet over te gaan tot herstelling dan had hij dit moeten doen. Natuurlijk gebeurt het ook soms dat de mensen vragen om iets over te houden van het geld van de verzekering, en als het hun eigenschuld is dat ze de wagen voor en prijsje willen terug krijgen maar dan wel beter als nieuw. Zo en zaken gebeuren er over al maar dan is het aan de hersteller en de klant om dit te bespreken op en normale manier en er en oplossing voor te vinden.
    Als de hersteller meer schade vind die te wijten is aan het ongeval dan moet de 1ste expert terug komen en hier notie van nemen en het totaal bedrag aan passen zonder meer.
    En is nog wel 1 ding en dat is dat snel werken en goed nooit samen gaan.

    1* Verelle moet je wagen goed herstellen volgens de regels zonder extra kosten
    2* De volgende expert zal u ook geen gelijk geven wat het dak betreft.

    [quote=”Setakira”:1gl3ghql]Inderdaad, dit is een probleem voor de garage.

    Als jij laat ons zeggen een electrisch probleem aan een wagen laat repareren en het is niet goed gedaan, doe je de wagen gewoon terug totdat hij tiptop in orde is. Zijn er meerdere stukken te vervangen dan eerst aangenomen, komen die bij op het eindfaktuur (garage belt je dan ook wel op als ze serieus zijn).
    In dit geval is het aan de verzekering om bij te betalen als ze over het bedrag zitten voor de reparatie. Zou zeker niet tevreden zijn en zeggen dat binnen de 2 weken de wagen terug tiptop moet zijn zoals ze was voor het ongeluk.[/quote]

    ik heb de laatste 2 weken nog niet anders gedaan

    gistere nog naar verzekering EN garage gebeld met de deze woorden

    “Meneer, ik ben NIET tevreden van mijn herstelling, wat nu?”

    Vervolgens krijg ik bij beide een enorm lange uitleg waaruit ik kan opmaken dat ze er volgens hun niet kunnen aan doen…

    Ik vraag aan de verzekering om de betaling naar de garage toe niet uit te voeren, omdat ik niet tevreden ben… dit gaat volgens hun zelfs niet…

    ik heb ondertussen al ENORM spijt dat ik bij een officiele porsche garage ben langsgegaan om dit op te lossen.. ik had de eerste keer eigenlijk al genoeg gezien… daar zit er 7 man op het buro en 1 persoon in de werkplek , terwijl het op een ander net omgekeerd is 🙄 maar spijt komt te laat 😕

    [quote=”RSR”:1y391hee]Je probleem met je dak zal echt niets te maken hebben met het ongeval omdat de bediening net boven je luchtinlaat steekt in de achtervleugel. Nu vind ik het wel raar dat Verelle deze zaken niet wil oplossen en je deur laat fluiten. Ik geef toe wij hebben soms zo ook eens iets voor maar onze klant komt gewoon rustig terug en wij lossen het probleem op tot alles weer netjes en goed is. Het hangt ook en beetje af van de afspraak die je maakt met je hersteller en als jij hem nadrukkelijk de vraag stelt om nog niet over te gaan tot herstelling dan had hij dit moeten doen. Natuurlijk gebeurt het ook soms dat de mensen vragen om iets over te houden van het geld van de verzekering, en als het hun eigenschuld is dat ze de wagen voor en prijsje willen terug krijgen maar dan wel beter als nieuw. Zo en zaken gebeuren er over al maar dan is het aan de hersteller en de klant om dit te bespreken op en normale manier en er en oplossing voor te vinden.
    Als de hersteller meer schade vind die te wijten is aan het ongeval dan moet de 1ste expert terug komen en hier notie van nemen en het totaal bedrag aan passen zonder meer.
    En is nog wel 1 ding en dat is dat snel werken en goed nooit samen gaan.

    1* Verelle moet je wagen goed herstellen volgens de regels zonder extra kosten
    2* De volgende expert zal u ook geen gelijk geven wat het dak betreft.[/quote]

    Verellen wil wel het probleem met het gefluit oplossen hoor, ze gaan er vandaag is naar ‘kijken’ (wat dus wil zeggen dat ik achteraf nog is een trip naar geel kan maken… ben de tel reeds kwijt)

    ivm de mening over het dak:

    als ik die beredenering volg zou het probleem van de airco/ lichten en wissers ook niet van het ongeval kunnen verderkomen… (ook al zijn ze er pas sinds de herstelling)

    het enige dat ik (als leek) kan vaststellen is dat het dak voor het ongeval werkte en nu niet meer

    is het dan fout dat ik de eis stel om mijn wagen in dezelfde staat te krijgen als voor de 2 ongevallen?

    over prijsjes maken zaken regelen voor eigen zak is er helemaal geen sprake geweest, ik heb zelfs de offertes nooit ter inzage gehad 😕 dit werd allemaal rechtstreeks tussen verzekering en garage geregeld

    [quote=”knoet”:1pktq7py]
    Verellen wil wel het probleem met het gefluit oplossen hoor, ze gaan er vandaag is naar ‘kijken’ (wat dus wil zeggen dat ik achteraf nog is een trip naar geel kan maken… ben de tel reeds kwijt) dit moeten ze oplossen op hun kosten

    ivm de mening over het dak:

    als ik die beredenering volg zou het probleem van de airco/ lichten en wissers ook niet van het ongeval kunnen verderkomen… (ook al zijn ze er pas sinds de herstelling) Dat de rest niet normaal meer werkt is Verelle zijn fout en hij moet zien dat alles weer werkt. Het dak echter niet en hier zal waarschijnlijk en kabel van stuk zijn.

    het enige dat ik (als leek) kan vaststellen is dat het dak voor het ongeval werkte en nu niet meer Is de achtervleugel geraakt ?

    is het dan fout dat ik de eis stel om mijn wagen in dezelfde staat te krijgen als voor de 2 ongevallen? Nee dit is u volste recht en je moet op je strepen staan, maar de schade moet dan wel van het ongeval zijn en dit kan ik van hier uit niet zien.

    over prijsjes maken zaken regelen voor eigen zak is er helemaal geen sprake geweest, ik heb zelfs de offertes nooit ter inzage gehad 😕 dit werd allemaal rechtstreeks tussen verzekering en garage geregeld
    Ik geef maar en voorbeeld hoor maar het gebeurt.[/quote]

    [quote=”RSR”:19so4k50][quote=”knoet”:19so4k50]
    Verellen wil wel het probleem met het gefluit oplossen hoor, ze gaan er vandaag is naar ‘kijken’ (wat dus wil zeggen dat ik achteraf nog is een trip naar geel kan maken… ben de tel reeds kwijt) dit moeten ze oplossen op hun kosten

    ivm de mening over het dak:

    als ik die beredenering volg zou het probleem van de airco/ lichten en wissers ook niet van het ongeval kunnen verderkomen… (ook al zijn ze er pas sinds de herstelling) Dat de rest niet normaal meer werkt is Verelle zijn fout en hij moet zien dat alles weer werkt. Het dak echter niet en hier zal waarschijnlijk en kabel van stuk zijn.

    het enige dat ik (als leek) kan vaststellen is dat het dak voor het ongeval werkte en nu niet meer Is de achtervleugel geraakt ?

    is het dan fout dat ik de eis stel om mijn wagen in dezelfde staat te krijgen als voor de 2 ongevallen? Nee dit is u volste recht en je moet op je strepen staan, maar de schade moet dan wel van het ongeval zijn en dit kan ik van hier uit niet zien.

    over prijsjes maken zaken regelen voor eigen zak is er helemaal geen sprake geweest, ik heb zelfs de offertes nooit ter inzage gehad 😕 dit werd allemaal rechtstreeks tussen verzekering en garage geregeld
    Ik geef maar en voorbeeld hoor maar het gebeurt.[/quote][/quote]

    dus volgens jou ga ik die dakschade nooit kunnen aantonen… (allé ja schade er is uiterlijk niets aan te merken hoor, het is enkel geblokeerd en is nu manueel dichtgedaan)

    ik ging gewoon van het volgende standpunt uit:

    als men lichten / airco en wissers ineens kunnen stukgeraken door een herstelling die eigenlijk niks te maken heeft met deze zaken, waarom zou dan een dak ook niet kunnen stukgaan door een ongeval

    maar zoals ik al zei, ik ben maar een leek, en als ik dan vastel dat het ervoor werkte en nu niet meer… dan heb ik dus geen voet voor op te staan?

    ze waren bij verellen wel zo vriendelijk om ff te melden dat ik de dakschade kon laten repareren bij hun voor 1050 euro (like that’s gonna happen 🙄 )

    maar luc zoals je zei van die voorbeelden, het kan idd zo, bij men vorige wagen had ik een soortgelijk ongeval en men garagist had bij het afhalen nog 4 nieuwe banden erop gelegd omdat er nog wat geld over was 😆

    dit hoefde nu allemaal niet voor mij ik was best al tevreden met een wagen in dezelfde staat als net voor het ongeval, maar blijkbaar mag dit niet zijn 😥

    Over verzekeringen zwijg ik maar , want ik heb er mijn buik ook van vol.

    Knoet , mag ik wel even vragen niet telkens op quote te drukken maar op antwoord.
    Het heeft geen enkele zin telkens de volledige post boven je antwoord te quoten.
    Dit maakt enkel alles onleesbaar en zo dient de antwoordknop (die dus is om te antwoorden) voor niets.

    Hartelijk dank

    Nogmaal zoals al zeer dikwijls op dit forum geschreven. Dit is geen TB en de mensen hier kunnen wel meerdere posts achter elkaar begrijpen en volgen 😉

    ge hebt volkomen gelijk 😉

    vergelijkingen met TB moogt ge wel gerust
    achterwege laten hoor, doet niet ter zake…

    dit is dus niet het eerste probleem met de verzekering dat ik heb, altijd jaren bij KBC geweest zonder problemen, nu overgeschakeld naar AXA omdat ze alleen daar me nog een kleine omnium wilden geven op een wagen ouder dan 5jaar… sindsdien is het precies dat ik nog niks als problemen heb gehad… bvb verzekeringspapieren niet tijdig afleveren, dan controle krijgen, wagen in beslag + boete…. half jaar zever met advocaat, man man man , ik ben het allemaal serieus beu 😮 x

    Ik heb ook niks dan problemen met axa, er rijd een buitenlander tegen mijn wagen, mijn wagen wordt total loss verklaard door een expert die ik zelf moest regelen ! De tegenpartij verklaard op papier dat ze in fout zijn en stuurt een brief om te vragen hoeveel ze moeten betalen.
    Dat is nu een jaar geleden, ik bel wekelijks naar mijn verzekeraar en naar de juridische dienst van axa, ik krijg steeds het antwoord, we zijn er mee bezig…
    Vorige week de klap op de vuurpijl, Axa vraagt me of het toch niet zou kunnen dat ik in fout ben… terwijl ze getuigenverklaringen hebben en een brief van de tegenpartij waarin ze zeggen in fout te zijn en vragen hoeveel ze moeten overmaken…

    Ik heb twee keer een ongeval gehad in mn leven, twee keer bij axa, en twee keer niks dan gezever en miserie, ik ben ondertussen veranderd van verzekering maar de miserie met axa is nog steeds niet opgelost…

    Knoet, De bekabeling van de lichten, enzo zitten voor en stuk aan of achter de vleugel die ze hebben vervangen. Ja kap zit alles achteraan en normaal zou het en kabel kunnen zijn en deze kost 20.69 euro stuk (ex BTW ) per kant als er niets anders en vrong heeft gekregen. Dan heb je de rader kast en de twee steunen met de bolletjes er op deze durven ook eens breken.

    Ik heb de mails misschien niet goed gelezen maar is er een tweede expertise gedaan door de verzekering ?

    Is het expertiseverslag afgetekend ? Normaal heeft de garagist daartoe een volmacht.

    Hoedanook, indien de deur niet goed hersteld is, dan ligt de kwestie bij de garagist en normaal kun je via de rechtbank een aanstelling van een deskundige vragen die een tegensprekelijke vaststelling kan doen.

    Je hebt bij de vergoeding van de schade ook recht op wachttijd (eventueel 3 dagen) en de herstelduur en dit aan 20 euro per dag.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 26)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.