Voorruit 911 SC

Home Forums Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 Voorruit 911 SC


Deprecated: Functie bp_core_get_user_domain is sinds versie 12.0.0 verouderd! Gebruik in plaats daarvan bp_members_get_user_url(). in /home/customer/www/porscheforum.be/public_html/wp-includes/functions.php on line 6078
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Beste lezers,

    Kan er iemand mij bij benadering vertellen hoeveel de vervanging van een voorruit van een 911 SC (1981) mij kan kosten?
    Ik ga er ook van uit dat de vervanging volgens de regels van de kunst uitgevoerd wordt.

    Graag jullie gewaardeerde input ! 🙂

    Bedankt,
    Dirk

    450€ bij Carglass, en een heleboel gezeur (Werknemers die zich nog herinneren hoe het bij een SC gaat zijn schaars bj Carglass)

    Ik meen me te herinneren dat het 350 voor de ruit was 40 voor de rubber en 60-80 voor het werk.

    Ik heb het uiteindelijk zelf gedaan 1983 SC.
    Uithalen is een makkie. De sierstrip haal je er zeer voorzichtig uit met een stomp zacht voorwerp (ik heb een roerstokje voor verf gebruikt). Als je deze te veel vervormt komt de installatie niet meer goed).
    De rubber heb ik stuk gesneden (maar dat hoeft niet, maar ik dacht na 25 jaar in een auto zou ik ook niet meer zo fris zijn.) De ruit kan er nu uit (ze is niet gelijmd; als je hard genoeg achterruit rijdt met de ramen open springt ze eruit! kijk maar eens op http://www.pelicanparts.com en zoek naar Jack Olsen loses his front window and craps his pants.). ik vermoed dat er wat zwarte mastiek zal zijn in de ronde hoeken. Verwijderen. Ik had ook roest aan de rand. Zeker herstellen (bij Carglass zullen ze dat zeker niet doen).
    Erin is ook niet moeilijk. Nieuwe rubber op ruit zetten met wat zeepsop. Een gladde nylon koord aan de binnenkant vd rubber aanbrengen rondom zorgen dat ze 40-50 cm overlapt op einde. Best ook de zwarte mastiek in de hoeken aanbrengen en met een spatel uitstrijken.
    De ruit met twee mensen op de kader leggen (alleen gaat niet tenzij je zeer lange armen hebt; in dat geval in het circus gaan werken). Eén gaat van binnen aan de koord trekken, een ander perst met vlakke hand de ruit naar binnen (geen Jerommekes toestanden) en zo rondom afwisselen van links naar rechts werken. Niet goed? Ruit er terug uit en opnieuw (heb het 3 x gedaan). Zolang de sierlijst er niet inzit kan dit.
    Totale duur (zonder herstelling van roest en kuisen van de ruit -ze was bij mij nog goed)) 3uur. Ik vond dat niet slecht voor een eerste keer.
    Je moet je ervan vergewissen dat voor je installeert kijkt of de goudkleurige clipjes de hemel nog op zijn plaats houden op de rand van de voorruit. Als ze er niet zijn trek je de hemel in plooien.

    Mocht je niet tevreden zijn over je dashboard nu is het moment, je kan aan de schroeven aan zolang de ruit eruit is.

    Ik heb spijtig genoeg mijn achterruit bij Car glass laten doen. Pijnlijk slecht gedaan. Je moet in die ketens echt geluk hebben met de kerel die het komt doen… Op mijn RX8 zou ik ook een nieuwe vooruit moeten hebben, ik zie het al gebeuren, geen GPS of radiosignaal meer. Dus ik zal het maar door de dealer laten doen.

    Geloof me, als je geduld hebt en geen 2 linkse handen kan je het niet beter of slechter doen dan iemand bij Carglass.

    Michel

    Ik zou de voorruit van mijn P. nooit bij Carglass laten vervangen maar door een Porsche-kenner. Indien het niet correct wordt gedaan heb je op die plaatsen op lange termijn roestvorming in de goten.
    Vraag het bijvoorbeeld eens aan onze sponsor hier …

    Idd Pascal en ruit van en 911 is echter niet zo simpel te vervangen, maar ik kan u al vertellen dat het water zal binnen lopen links of rechts met alle gevolgen van dien. Geloof me het is echt niet simpel om het uit te voeren en zeker als je geen roest wil hebben of water in je wagen.

    Ik heb de voorruit van mijn 993 ook ooit moeten laten vervangen na steenslag.

    Dat was heel onvakkundig gedaan. Hoewel ik erop had aangedrongen om alle rubbers ook direct te vervangen, was dat niet gebeurd. Lijmsporen aan de binnenkant en inderdaad… linksvoor kwam water binnen. Het ergste van alles was, dat de ruit rammelde en kraakte als ik over slechte weg reed. Bovendien was de radio-ontvangst barslecht (probleem met antenne aansluiting ?).

    Toen ik na een week terug kwam met mijn klachten, hebben ze dat wel in orde gemaakt, maar er had wel een andere gast aan gewerkt. Hij had de rubbers vervangen, alles netjes afgewerkt. Geen water of lijmsporen meer, het rammelen en kraken was gedaan én de radio speelde ook weer goed.

    Soms moet je ook gewoon geluk hebben met de werkman die de job uitvoert.

    Heb mijn ruit gekocht in Geel (110 euro incl btw) en laten plaatsen bij Penders in Luik. Een werkje van 15 minuten. Alles perfect in orde.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.