Waarom een 911 ombouwen naar een 964

Home Forums Porscheforum Technisch Algemeen Waarom een 911 ombouwen naar een 964

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 28)
  • Ik begrijp het niet zo goed, waarom worden er zoveel 911’s naar een 964 omgebouwd ?

    Dit is niet goedkoop, is niet hetzelfde als een 964, de waarde van je 911 gaat erop achteruit, meestal wordt enkel de buitenzijde gedaan,… en zo zijn er nog veel redenen…

    Als je een 964 wil kan je toch beter een echte 964 kopen ? πŸ˜•

    Wat is er trouwens mis met de echte 911 ? 😯

    Kan aan mij liggen, maar ik snap de motivatie van zoiets niet zo goed…

    Vandaar dat ik het even in de groep smijt hé πŸ˜‰

    Trek het u niet aan man ik snap er ook niets van πŸ˜• ?: . Trouwens zoals ik reeds al eens verteld heb zakt de waarde van een voertuig als je een ombouw uitvoert naar een ander model. Met andere woorden het is een echte verkrachting 😈 en ze zouden dit moeten strafbaar maken. πŸ˜‰

    Luc

    kwestie van smaak zeker

    de mijne is ook een omgebouwde , heeft volgens mij eens in een ongeval
    betrokken geweest en ipv de originele, heeft men dan maar die van een 964 gemonteerd.

    ik zocht ook een originele, doch toen ik deze tegenkwam, kon ik hem niet laten staan voor die prijs.

    ‘t blijft natuurlijk vervelend steeds te moeten zeggen , ” ‘t is genen echten “! , maar als “start Porsche” is hij goed genoeg.

    Das natuurlijk het voordeel als je hem zelf zo al koopt, de prijs !

    Je kan er maar goed mee zijn hé

    Ik vind ook dat het niet kan doch ik denk dat (na lang nadenken)ik een paar redenen gevonden heb.
    * Ze willen een Porsche die jong uitziet doch waar het budget er niet voor is , dus wordt er een goedkope 2.7 gekocht (wegentaks en verzekering ook laag) en wordt deze met namaakstukken omgebouwd naar een modeldat minbstens 10 jaar jonger is. De leek merkt het verschil niet.
    *Velen vinden de looks van een 964 wel leuk (vooral dan de bumpers en de motorkapmet geintegreerde spoiler) doch willen de BIV en wegentaks niet betalen op een 3.6. (waarom denk je dat johan liefst 3.2’sof minder zoekt , zelfs omgebouwd naar 964 ❓ ❓ ❓ ) Ik denk dat dit echt de hoofdreden is. De kost per jaar scheelt enorm veel ten opzichte van een 3.6
    Doch voor mij is het of the real thing of niks.
    Dat is als een Escort RS2000 ombouwen naar Cosworth. De ombouw maakt nog altijd geen Cosworth van hem.

    Anoniem

    idd. de taks voor een 3.2 is ongeveer 800€ en die voor een 3.6 ongeveer 1200E ! Ik heb me ook een 3.2 gezocht omdat ik dit nog doenbaar vind, ik rij slechts een 3000KM per jaar met de P. om voor zo weinig Km’s 1200€ te betalen is eigenlijk wel weggegooid geld.

    Elke euro die je aan de staat geeft is weggesmeten geld hé !

    Geef toe dat een ombouw veel minder waard is dan een originele, kwestie van geld verliezen… Tenminste als je zelf de ombouw doet.

    Reken de ombouw, werk + stukken, opnieuw spuiten en het waardeverlies..

    daar kan je al wel enkele jaartjes de meerprijs van de wegentaks mee betalen.

    Ik betaal maar 28Γ’β€šΒ¬ wegentaks, met de glimlach, maar geen haar op mijn hoofd dat eraan denkt om mijn elver om te bouwen naar een 964 hoor.
    Daar vind ik hem zo veel te mooi voor πŸ˜†

    Ben van plan binnen 2 jaar een 3.2 of 964 te kopen maar dan wel een echte…
    Door de zure appel van de wegentaks zal ik dan ook moeten bijten. πŸ™

    [quote=”cab ’88”:24zutvx0]idd. de taks voor een 3.2 is ongeveer 800Γ’β€šΒ¬ en die voor een 3.6 ongeveer 1200E ! Ik heb me ook een 3.2 gezocht omdat ik dit nog doenbaar vind, ik rij slechts een 3000KM per jaar met de P. om voor zo weinig Km’s 1200Γ’β€šΒ¬ te betalen is eigenlijk wel weggegooid geld.[/quote]

    En veel minder BIV daar de leeftijd meespeelt . Dat scheelt hemal vlug 1500Γ’β€šΒ¬. Daarvoor heb je de ombouw met namaakstukken , monteren en spuiten. πŸ˜‰

    Las laatst ergens een 2.4 ombouw naar een 965 😯 😯

    Aan t rode licht naast een Mondeo STI (om maar wat te noemen) … sta je pas mooi voor lul ❗

    Maar ach … zijn zoveel reden om om te bouwen …

    De ene doet het voor de centen (wegentax etc) …
    De andere kan het beoogde model niet betalen … of WIL het niet betalen … maakt al nie uit …

    Heb al heeeeel mooie ombouwers gezien … die pakken poen kosten … komt automatisch de vraag … “had je nie beter de echte gekocht” natuurlijk … heb al ombouwers gezien waar je spontane braakneigingen van krijgt inclusief abonnement op het kleinste kamertje om het meubelstuk aldaar te besproeten …

    Ik blijf het in de meeste gevallen onverantwoord vinden … doch in sommige gevallen weer niet …
    Ik persoonlijk vind een 964 turbo-look het einde zonder de spoiler …
    Ben je al beetje verplicht om te gaan ombouwen om dit te realiseren …
    Maar als je het dan doet … doe het dan volgens de regels van de kust met originele onderdeeltjes en met de nodige vakkennis … anders kan je er beter afblijven imho.
    Kan ook een jubi uitvoering kopen natuurlijk … maar mijn geldbuidel ziet dat allemaal nie echt zitte πŸ˜‰

    My 2 cents
    Dirk
    πŸ˜‰

    Een Porsche ombouwen voor de jongere look heb nooit begrepen. Je wil dan toch met iets pronken wat je niet kan betalen? En Porsche kopen om er mee te pronken dat is de laatste reden waarom ik een porsche wil kopen, ‘k vind het eerder vervelend om altijd beken te worden als “dikkenek”. Een Porsche koop je volgens mij voor zijn weggedrag en prestaties (een race-auto voor op straat!). Of het dan een oude of een nieuwe is maakt geen verschil, je koopt wat je wil betalen.

    Het eenige wat ik wel kan begrijpen is de ombouw naar retro-look. Je begint met een verzinkt onderstel en koetswerk en de betere techniek van een recentere 911 en bouwt hem visueel om naar bvb 911 R. Omdat die dingen dan veel beter dagelijks te gebruiken zijn zonder dat er elk jaar een hoop kosten aan zijn.

    Anoniem

    http://www.autofarm.co.uk/new.php3/Classrecr.html

    Dit vind IK dus een geweldige ombouw. 60’s look met modernere techniek. Tsja dan zal die mondeo wel verschieten…

    gr
    Dakke

    Inderdaad, dat is pas een ombouw die het waard is !

    Voor mij zo een RS’ke aub πŸ˜†

    Je moet het zelfs zo ver niet gaan zoeken , hier in belgie is er ook een bedrijf die die ombouwen doet, de man in kwestie heeft al enkele P-kes bij me gekocht.
    Carrosserie CSM in Gembloux

    http://users.belgacom.net/csm/

    de reden waarom ik zou opteren voor een 911 mt 964 look is voor de betrouwbaarheid.
    Correct me if i’m wrong, maar ik denk dat een 3,2 iets minder onderhoudsgevoelig is als het komt op electronica. Daarnaast zijn de eerste jaren van 964 de motors liever te mijden en dan wordt het prijsverschil enkel groter. Dan kom je snel op een 10 000 euro verschil en geef toe, daar kan je lang mee rijden hé (incl taksen, verzekering en verbuik).

    Dus moest ik 1 kiezen, ik zo gaan voor een betrouwbare 911 van de laatste jaren en dan met de 964 look ( carroserie ) want die vind ik ( persoonlijk ) gewoon knap en zeker nog modern…

    Ik heb ook nen 89 omgebouwd naar 964, en dit met de nodige testosteroninjecties kan ik je beloven dat het verschil in sprintjes en top heel klein en zelfs onbestaande is. Ik rij nu reeds drie jaar met den 3,2 en ik heb buiten naft en ruitewissers nog genen bal extra moeten uitgeven. De jonges in de club dien met nen originele rijden hebben op die drie jaar al meer uitgegeven aan kosten dan aan naft, baantaks en verzekering tegelijkertijd.
    Ik heb de originele stukken nog liggen en mits nen dag werk is alles weer bon. 😈 😈 😈

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 28)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.