Waarom Porschisten gaan voor bepaalde type, kleur, enz ?

Home Forums Porsche Talk Waarom Porschisten gaan voor bepaalde type, kleur, enz ?


Deprecated: Functie bp_core_get_user_domain is sinds versie 12.0.0 verouderd! Gebruik in plaats daarvan bp_members_get_user_url(). in /home/customer/www/porscheforum.be/public_html/wp-includes/functions.php on line 6078
15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 34)
  • Hallo,
    Vooreerst een gezond, gelukkig en zalig Porsche jaar !
    Als ik zo rond zie welke types en kleur van Porsches rondrijden, dan vraag ik mij soms af waarom bepaalde heren/dames kiezen voor deze wagen ? Gaat dit samen met hun persoonlijkheid, smaak, zich te differentieren, enz.
    Ikzelf heb 15 jaar met een 365A in botergeel rondgereden en nu de laatste maanden een 911-964 in schieffergrijs. De eerste had ik gekozen omdat ik midden 20 was en de 365 vanuit TopGun me bekoorde en een bepaalde vrijheid gaf. Jaren gaan voorbij en nu in de 40 (geen midlife keuze ๐Ÿ™‚ ) , geruild voor een 911 in een iets minder opvallende wagen/kleur en meer koos voor het geluid en meer voor echte Porsche ging, daar de 365A iets luchtig en te kinderlijk was geworden in mijn ogen, en gebrek aan het echte Porsche geluid had. Sommige zeggen me ook dat een 356 niet echt het gevoel een ‘real Porsche’ te zijn, en dat is ook zo. Wie weet het ik spijt na een aantal jaren…Maar nu beleef ik toch meer plezier aan de design en power.
    Voila, een beetje achtergrond…

    Anderen die hun aankopen/keuzes willen mededelen ?

    Porsche. There is no substitute ๐Ÿ˜‰

    Van waar ben jij ergens ? Zie hier in de buurt regelmatig nog een 964 in schieffergrijs rijden.

    Ivm de kleur: voor mij moet de combinatie geslaagd zijn. Het Sienna metallic van mijn S bijvoorbeeld; zelf zou ik dat nooit bestellen bij een nieuwe wagen maar nu ben ik echt gek op die kleur. Hoe langer ik hem heb hoe meer ik die kleur ben gaan waarderen. Vind ook de combinatie met het interieur en alu raamlijsten zeer geslaagd.

    Heb ook een 964 in schieffergrijs en die is een pak minder opvallend maar vind dat voor die wagen ook een prachtige kleur. Zeker in combionatie met een zwart interieur.

    Voor de rest hab ik nooit gezocht achter een wagen in een bepaalde kleur maar gewoon rondgekeken tot ik iets tegen kwam dat mij beviel.

    De wagens die ik nieuw besteld heb was het wat rondkijken en kiezen met de kleurenkaarten…

    ik kies een wagen om zijn uitstraling. Dit wil zeggen, kleur en model moeten overeen komen + het moet een wagen zijn waarvan er geen duizenden rondrijden of waarvan het uiterlijk te braaf is. Naar het merk kijk ik ook meestal.
    Ik wordt zelfstandig tuinaannemer/-architect in juli en heb besloten om een Mercedes G 400D te zoeken in de kleur zilver (mss zwart) met een zwart interieur. vind dit een wagen die klasse uitstraalt, je niet dagelijks tegenkomt, degelijk rijdt en toch zijn werk aankan op het terrein de.

    als ik een Porsche koop is dit meestal een toevalligheid. dwz ik zoek er niet achter maar als ik iets tegenkom dat me aanstaat en ik heb het geld liggen of bijna rond dan koop ik hem.

    de 944 turbo is bvb zermatt zilver met een volledig bordeaux interieur (prachtig)
    de 912 is pastel geel met een zwart interieur en pepita stof voor de zetels.
    De 911 is wit met zwart, zwart interieur en de zetels zelf hebben een speciale chique stof
    de 928 is donker blauw met zwart interieur (heb de pinkers wel al liggen in het wit omdat oranje vloekt bij dat blauw en hij zo wat jonger oogt)

    Dus je ziet ik heb geen voorkeur voor een kleur maar alles moet kloppen en er deftig uitzien ๐Ÿ˜‰

    hierover bestaan zoveel theorien…

    zakenmensen die hun sportwagen dagelijks nodig hebben, zullen eerder opteren voor een discretere kleur om van sommige klanten achterklap te vermijden.

    Als je 100% je zin kan kopen, dan zou ik toch ook opteren voor de exclusievere modellen in fellere kleuren. Sommige kleuren zijn heel erg model gebonden. De Cayman bijvoorbeeld is voorgesteld door Porsche in Cobalt blauw…ik vind dat een super kleur voor de Cayman…of de 996 GT3 destijds die op iedere foto in het Speedgelb afgebeeld stond…ronduit prachtig.

    Oude elfjes (pre-74) hadden werkelijk een kameleon kleurenpakket en ik zie die auto’s dan ook liefst in de opvallende tinten. Ook de modellen die Porsche in “meer speciale” kleuren aanbood, zou ik steeds in dergelijke kleur kopen. Een 964RS bijvoorbeeld zou ik nooit in ‘t zilver of nachtblauw kopen als er ook Rubystone Red (fuchsia) of Maritime blauw bestaat…het geeft deze auto’s meer cachette.
    De Carrera Club Sport is ook zo’n voorbeeld. Deze bestaat in zilver grijs of zwart maar moest ik zo eentje zoeken, dan probeerde ik toch een Grand Prix Weiss exemplaar te vinden met rode velgen.
    Hetzelfde geldt voor de nieuwe RS…dat donker groen is adembenemend mooi, net als zwart met oranje wielen…beide opvallend, maar met een ander accent.

    De 997 kan je in ‘t rood (zoals ppp356 hier op ‘t forum) bestellen en recentelijk blijkbaar ook in Estoril blauw…beide zijn fantastische kleuren die schitterend passen bij deze auto…ik zou dan ook een van deze 2 kleuren nemen voor de 997.

    BMW heeft ook steeds een paar kleuren exclusief voor de ///M reeks in het aanbod. Phoenix geel past super op de M3..Estoril blauw was een voltreffer op de vorige M3…ik vind dat speciale auto’s best wel een opvallend kleurtje kunnen hebben

    In 2006 heb ik een Alpina Z4 aangekocht. Ook bij deze auto heb ik geopteerd voor de speciale kleur Alpina-Blau…mijn stelling is: koop je eens Alpina, dan moet die toch in de huiskleur zijn, niet?

    Ikzelf ben jaren enkel liefhebber geweest van de luchtgekoelde 911’s.
    En ENKEL van deze wagens.
    Mijn eerste was dan ook een 911 Targa Carrera 3.2 in bordeaux metallic

    Na 4,5 jaar gehad te hebben en zeer weinig mee gereden te hebben heb ik deze verkocht.
    Normaal was er een zwarte 930 in de plaats gekomen (Bad Boys , Bad Boys) , maar de verkoper trok net voor de betaling van het voorschot en na afspraken gemaakt te hebben ineens terug daar deze een vuil spelletje wilde spelen met misschien een andere kandidaat die misschien volgende week kwamkijken en misschien meer wilde betalen.
    Toen heb ik uit frustratie de 968CS gekocht. De kleur sprak me enorm aan , maar de wagen zei me niets en de bedoeling was hier maximaal 2 maanden mee te rijden en dan te verkopen als ik een andere Elver had gevonden.
    Doch de kwaliteiten van deze 968CS hebben me zo aangedaan dat ik geen afstand meer kon nemen van de wagen. Zo is mijn liefde voor de transaxels gegroeid en de onderwaardering wegge-ebt . De wagens die ddo mezelf jaren beschreven werden als “Audi Coupรƒยฉ’s” en “Non Porsches” werden ineens echte Porsches .

    Sindsdien heb ik al (voorlopig) 3 transaxels gehad

    Klopt,

    De “lanceringskleuren” maken enorm veel uit.

    Een speciale versie, zoals RS, GT3, GT3-RS zou ik altijd in ‘n speciale kleur willen, zoals inderdaad Maritime Bleu voor de 964RS, Speed Yellow voor de GT3 Mk1, Wit voor de 997 GT3 enzoverder…

    Voor de Skyline die ik vroeger had, moest ‘t ook Midnight Purple zijn, en op de Impreza moest het World Rally Blue zijn, met goudkleurige velgen ๐Ÿ˜€

    Voor minder speciale versies, hou ik doorgaans meer van donkere kleuren, donkerblauw of zwart.

    Er zijn in mijn ogen echt weinig auto’s die goed tot hun recht komen in zilverkleur…

    Maar natuurlijk blijft ‘t devies “De gustibus et coloribus non est disputandum”

    [quote=”filip vanbrabant”:35nqjhnk]
    Ikzelf heb 15 jaar met een 365A in botergeel rondgereden en nu de laatste maanden een 911-964 in schieffergrijs. De eerste had ik gekozen omdat ik midden 20 was en de 365 vanuit TopGun me bekoorde en een bepaalde vrijheid gaf. Jaren gaan voorbij en nu in de 40 (geen midlife keuze ๐Ÿ™‚ ) , geruild voor een 911 in een iets minder opvallende wagen/kleur en meer koos voor het geluid en meer voor echte Porsche ging, daar de 365A iets luchtig en te kinderlijk was geworden in mijn ogen, en gebrek aan het echte Porsche geluid had. Sommige zeggen me ook dat een 356 niet echt het gevoel een ‘real Porsche’ te zijn, en dat is ook zo.

    Anderen die hun aankopen/keuzes willen mededelen ?

    Porsche. There is no substitute ๐Ÿ˜‰ [/quote]

    Sorry, maar de 356 verwijten dat hij niet het echte Porsche gevoel geeft ๐Ÿ™„ ๐Ÿ™„ Hier is het wel allemaal mee begonnen, al de andere rest zijn gewoon afgietsels, die misschien wel sneller zijn, maar zeker niet meer Porsche gevoel geven ๐Ÿ˜‰
    En dan het echter Porsche geluid, wat moeten we ons daar bij voorstellen โ“
    4 cylinder boxer, 6 cylinder boxer lucht of is het die met water, de V8 van de 928, of nee is het de V10 van de CGT, of kwam het echte geluid nu weer uit de 917 โ“ โ“
    Ik kan zeggen dat ik weet waarover ik praat, en als er ooit keuzes moeten worden gemaakt, zal het zeker de 356 zijn die blijft, en dan vooral om het Porsche gevoel. Porsche is veel meer dan een luchtgekoelde 6 cylinder boxer of acceleratie van 0 – 100km/u.
    Porsche is Passie met een hoofdletter.
    Laats heb ik in een Cayenne Turbo gereden, en ook de bus van Porsche gaf me helemaal het gevoel van met een Porsche op de baan te zijn, het is geen 911, maar wel de scherpsturende SUV op de markt.

    Ik wil de 365 niet afbreken hoor; heb er zeer veel plezier aan gehad. Gekocht in de US en met de boot via San Diego naar Antwerpen overgebracht. Heb hem weggedaan daar ik maar 200km/jaar mee rondtoeterde en tot 6 maanden op stal was vanwege het slechte weer, en met de ‘cap’ erop toch zeer weinig en onaangenaam plaatsbood voor de medepassagiers ๐Ÿ˜ก . Het was toch emotioneel als ze hem thuis kwamen ophalen hoor.

    Het eigenaardige is dat de meeste mensen nu na 15 jaar zeggen, ge hebt ene Porsche gekocht daar de vorige 365 er ook รƒยฉรƒยฉn was. De meeste kenden dit 365 type niet en dachten dat het een Alfa, Khia, Renault, enz. was. ๐Ÿ˜ฏ

    is het niet 356 ? ๐Ÿ˜‰

    [quote=”filip vanbrabant”:2xflv22o]Ik wil de 365 niet afbreken hoor; heb er zeer veel plezier aan gehad. Gekocht in de US en met de boot via San Diego naar Antwerpen overgebracht. Heb hem weggedaan daar ik maar 200km/jaar mee rondtoeterde en tot 6 maanden op stal was vanwege het slechte weer, en met de ‘cap’ erop toch zeer weinig en onaangenaam plaatsbood voor de medepassagiers ๐Ÿ˜ก . Het was toch emotioneel als ze hem thuis kwamen ophalen hoor.

    Het eigenaardige is dat de meeste mensen nu na 15 jaar zeggen, ge hebt ene Porsche gekocht daar de vorige 365 er ook รƒยฉรƒยฉn was. De meeste kenden dit 365 type niet en dachten dat het een Alfa, Khia, Renault, enz. was. ๐Ÿ˜ฏ [/quote]

    Kan het echt niet laten, maar een 356 heeft voor pasagiers meer plaats dan een 964 ๐Ÿ˜‰
    En een 356 vergelijken met een Alf Khia of zelfs een Kharman, zegt meer over die mensen, dan over de 356 ๐Ÿ™„ ๐Ÿ™„ en dan nog als ze dat zouden vinden, ik zou er zelfs niet van wakker liggen ๐Ÿ˜‰

    Je heb gelijk, ik lag er ook niet wakker van.
    Hier was de mijne en nu god weet waar
    :mrgreen:

    Ik hoop dat je hem niet te goedkoop hebt weggedaan โ“

    wow…was zo te zien wel een knappe kar ๐Ÿ˜† 8)

    Was het een echte 356 Speedster โ“

    Zo ja , dan kan ik PPP356 enkel maar bijstaan en hopen dat je er iemand anders niet TE gelukkig mee gemaakt hebt.
    Verder kan ik PPP356 alleen maar bijtreden en als er iemand is die hier de kennis en het recht heeft om over de verschillende modellen te spreken met grote voorkennis , dan is hij het wel.

    Verkocht voor een appel en een ei; wou hem zo snel mogelijk weg omdat ik een 911 op het oog had.

    De meesten zeiden dat ik zot was om aan die prijs te verkopen ๐Ÿ™„

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 34)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.