Warmteregelaar??

Home Forums Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 Warmteregelaar??

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 30)
  • Mijn 911 heeft een typisch kwaaltje denk ik?
    Bij koud starten “zaagt ” ie . bij paar keer gas geven verdwijnt dit fenomeen. Het ergelijkste is : Bij warme motor , na een stilstand van ongeveer +/- 1uur komt ie heel moeilijk tot start ik moet verschillende keren gas geven tijdens het demareren, precies dat hij verzuipt staat.

    Bestaat er hiervoor een mogelijke remedie??

    Warme start probleem bij een SC, dat is een bekend euvel.

    De SC heeft net als de 2.4 uit amerika, de meeste 2.7’s, de 3.0 Carrera, de Turbo en de 924 een injectiesysteem dat werkt met een constante druk. Deze druk noem je systeemdruk, want de druk komt voor in het hele systeem.
    De systeemdruk wordt veroorzaakt doordat de benzinepomp meer benzine levert dan er wordt afgevoerd. De benzine pomp kan wel 10 bar druk geven, echter is de systeem druk ongeveer 3 bar doordat er een drukregelaar aan het eind van het systeem gemonteerd zit.
    De drukregelaar zit in de mengverdeler. De mengverdeler is het zwarte gegoten onderdeel waar je de 7 ( of 5 bij een 924) brandstofleidingen aan gemonteerd zitten.
    Tussen de benzine pomp en de mengverdeler zitten nog een drukaccumulator om de drukgolven die de benzinepomp veroorzaakt te effenen en de benzinedruk na het stilzetten op peil te houden. Dit kan alleen als er ook een terugslagklep in de leiding zit bij de benzine pomp. En die zit er dus ook bijna altijd

    Zou er geen drukaccumulator en een terugslagklep aanwezig zijn daalt de systeemdruk na het afzetten van de motor meteen en gaat de benzine makkelijk koken door de warmte in de motorruimte. Vloeistof onder een hogere druk dan de buitenluchtdruk heeft ook een hoger kookpunt. Dit is niet de reden om een systeemdruk te hanteren maar wel een leuke bijkomstigheid.

    En nu je dit weet kun je dus ook heel eenvoudig nagaan wat er aan de hand is bij een auto met K-jetronic met warme start problemen.
    De systeem druk……….juist, is er niet meer of niet hoog genoeg.

    En nu je weet hoe de systeemdruk hoog wordt gehouden weet je ook hoeveel oorzaken er kunnen zijn die een te lage systeemdruk kunnen veroorzaken. In volgorde van meest voorkomende oorzaken:

    1. Een lekkende of niet aanwezige terugslagklep bij de benzinepomp.
    2. Een defect o-ringetje om het drukregelventiel.
    3. Een defecte accumulator.
    4. Een inwendig lekkende mengverdeler.

    De eerste twee mogelijkheden zijn eventueel zelf relatief eenvoudig te doen en kosten weinig.
    De andere twee mogelijkheden zijn duurder en daarom is raadzaam om bij twijfel of één van deze twee onderdelen defect zijn eerst de systeemdruk te laten meten.

    K-jetronic bestaat natuurlijk uit meer dan alleen deze onderdelen , ook is er bijvoorbeeld naast de systeemdruk nog een belangrijke stuurdruk maar dit heeft niks te maken met het warmestartprobleem.

    Warmstart problemen kunnen ook met de stuurdruk te maken hebben. De stuurdruk wordt geregeld door de warmloopregelaar. De retour van die z.g. warmloopregelaar gaat via de centrale retourleiding terug naar de tank.
    Dus als die regelaar stuk is en inwendig lekt, dan kan de systeemdruk via de warmloopregelaar weglekken naar de tank. Systeemdruk en stuurdruk zijn via mengverdeler met elkaar verbonden.

    Uitleg van een p specialist. (Renntech Steenwijk, Nederland)
    Good Luck :mrgreen:

    eu 😕 van de uitleg hierboven te zien is dit overgeschreven van en handleiding vrees ik.

    Nu om op je vraag te antwoorden zou ik graag eerst eens weten of het hier gaat over en 3.0 of en 3.2 is. Maar als het en 3.0 is zal het zeker de warm loop zijn, en als hij draait staat hij dan mooi stationair te draaien of niet ? Ik heb ook al tegenkomen dat er en darm was gebarsten van de onderdruk deze kan je zelf ook eens goed nazien als je wil.

    Luc

    euh, Luc, gij hebt den T nog nie horen uitleggen zeker… 8)

    trouwens als gij ergens ne boek in het nederlands weet of een handleiding waar dergelijke uitleg in staat dan heb ik interesse want buiten die engelse haynes boeken en enkele duitse varianten heb ik nog nie veel fatsoenlijks gevonden op de markt…. en ik ben jammer genoeg al lang aan het zoeken… ik kan ullie toch nie voor elk prutske blijven lastig vallen hé 😉

    [quote=”RSR”:1zy14hry]eu 😕 van de uitleg hierboven te zien is dit overgeschreven van en handleiding vrees ik. [/quote]
    Vreest ge ? Lees eens de voorlaatste regel. 😉

    [quote=”Porsche-RSR”:2u11auba][quote=”RSR”:2u11auba]eu 😕 van de uitleg hierboven te zien is dit overgeschreven van en handleiding vrees ik. [/quote]
    Vreest ge ? Lees eens de voorlaatste regel. 😉 [/quote]

    Dat was ik dan toch niet hoor,

    [quote=”mcklusky”:k03112dh]euh, Luc, gij hebt den T nog nie horen uitleggen zeker… 8)

    trouwens als gij ergens ne boek in het nederlands weet of een handleiding waar dergelijke uitleg in staat dan heb ik interesse want buiten die engelse haynes boeken en enkele duitse varianten heb ik nog nie veel fatsoenlijks gevonden op de markt…. en ik ben jammer genoeg al lang aan het zoeken… ik kan ullie toch nie voor elk prutske blijven lastig vallen hé 😉 [/quote]

    Boek over wat Dave ? ik heb er veel zelf in de Nederlandse taal. Maar al die dingen zijn simpel als je de juiste werking kent en dit komt enkel door de ervaring met die dingen.

    [quote=”RSR”:s2w9vzp7]eu 😕 van de uitleg hierboven te zien is dit overgeschreven van en handleiding vrees ik.

    Nu om op je vraag te antwoorden zou ik graag eerst eens weten of het hier gaat over en 3.0 of en 3.2 is. Maar als het en 3.0 is zal het zeker de warm loop zijn, en als hij draait staat hij dan mooi stationair te draaien of niet ? Ik heb ook al tegenkomen dat er en darm was gebarsten van de onderdruk deze kan je zelf ook eens goed nazien als je wil.

    Luc[/quote]
    Het is idd een 3.0 , en stationair draait hij inderdaad niet mooi ;om en bij de 750 toeren en een beetje al schokkend.
    Welke darm is dit en is deze zelf te herstellen? 🙄

    gewoon er af trekken en je vinger op houden als de motor draait

    [quote=”RSR”:2nssy63a]gewoon er af trekken en je vinger op houden als de motor draait[/quote]

    WAAR??
    Is dit het “potje” waar drie leidingen op aan komen ?
    En is het de leiding bovenaan?

    [quote=”Bjorn”:1rhvzyuw][quote=”RSR”:1rhvzyuw]gewoon er af trekken en je vinger op houden als de motor draait[/quote]

    WAAR??
    Is dit het “potje” waar drie leidingen op aan komen ?
    En is het de leiding bovenaan?[/quote]

    Ja idd deze is het

    Uitleg van een p specialist.

    ❓ ❓

    ik denk dat er anderen op het forum zijn die zo een titel dragen maar die blijven bescheiden

    voor de rest no comment

    [quote=”the body docter”:3pg1cwpt]

    Uitleg van een p specialist.

    ❓ ❓

    ik denk dat er anderen op het forum zijn die zo een titel dragen maar die blijven bescheiden

    voor de rest no comment[/quote]
    Blaas niet zo hoog van de toren, deze uitleg komt van een Nederlandse porsche specialist.

    NO comment.

    Blaas niet zo hoog van de toren, deze uitleg komt van een Nederlandse porsche specialist.

    NO comment.

    als je afsluit met p specialist mag je reactie verwachten

    iemand is precies op zijn tenen getrapt 😯

    trouwens er werd hier gevraagt van waar de uitleg vandaan komt en als je je bron vermeld………..

    aktie is reactie 😆

    Wees blij met de uitleg, nu leer je wat bij.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 30)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.