Welke preventieve anti-diefstal methodes gebruiken jullie?

Home Forums Porscheforum Technisch Algemeen Welke preventieve anti-diefstal methodes gebruiken jullie?

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 38)
  • Collega Porsche-rijders,

    Welke methodes gebruiken jullie zoal, ter bescherming tegen diefstal van jullie “bijoukes”.
    Enkel het standaard alarmsysteem, als dat aanwezig is?
    Een stuurklem? Een schakelpook-handrem klem? Een wielklem? 🙂
    Allez, jullie begrijpen de vraag wel. Hoe en waarmee doen jullie het?

    Een onderliggende vraag daarbij is…. zijn deze middelen ook effectief genoeg? Wat is jullie idee daarover?

    Ter verantwoording van mijn vraag, opdat jullie niet gaan denken dat ik een inventaris wil opstellen….. ik denk eraan om een stuur-pedaalslot te monteren. En ik vraag me af of dit allemaal de moeite waard is?

    Bedankt voor jullie gewaardeerde antwoorden.

    Groeten,
    Box(st)er 🙂

    Ik ga voor de verzekering tegen diefstal op al mijn wagens.

    Niet de beste manier om diefstal te voorkomen, maar wel om nadien aan een andere wagen te komen.

    Het gps alarm is momenteel een van de duurste, maar ik denk momenteel ook het doeltreffendste.

    Optie 1,2,3 en 4 denk ik niet dat een dief die echt op je Porsche uit is zal afschrikken.
    1/ daar kijkt geen man naar om.
    2-3/ Met een simpele zaag het stuur of pook doorzagen, deze 2 onderdelen zijn de kost niet voor de dief om nadien te vervangen.
    4/ Spijtig voor de hond, maar die ligt zo in de hondenhemel.

    Wim

    1/ ik heb een zeer goede verzekering. > elke drie jaar word mijn Porsche getaxeert, en wat er ook gebeurt per total of diefstal, het getaxeerde bedrag word uitgekeert.
    2/ heb verder een gehard stalen stuur/pedaalstang (met zaag niet te doen) > is een makkelijk te monteren beveiliging, en wanneer ik de auto parkeer zet ik dez weg met de iwelen altijd volledig naar links of recht gedraaid zodat ze hem niet op een trailer kunnen trekken
    3/ heb ergens een schakelaar geplaatst die appart de benzine pomp bedient.> mochten 1 en 2 niet voldoende zijn en krijgen ze hem toch van alarm en stuurstang, heb ik daar het schakelaartje nog voor, als die om staat en beide dingen zijn verwijdert krijgen ze hem alsnog niet aan de praat want benzinepomp werkt dan niet.

    Ik denk hoe meer beveiligingen, hoe eerder ze hem laten staan in verband met duur alles te verwijderen c.q. zoeken naar beveiligingen.
    Dan heb ik nog een punt, de meeste zetten hun Porsche niet graag in het zicht lekker weggestopt en niet te opvallend, dat is nu juist wat ze zoeken, hebben ze lekker de tijd en ruimte op hem een trailer te trekken.

    Klein waar gebeurt verhaal, in mijn Engelse periode 😉 gingen we met een groep van 10 auto’s een rit rijden door Frankrijk, de derde avond hadden we hotel met aan de voorkant en achterkant van het hotel parking. Acht personen zetten hun auto’s achter en mijn maat en ik voor bij de ingang van hotel. Ik hoef denk niet verder uit te leggen wat er die nacht gebeurt is, allen die achter geparkeerd stonden open gebroken en alles verwijdert, en drie meegenomen. Einde leuk georganiseerde rit, mijn maat en ik zijn zelf naar huis gereden en de rest konden via de Ned. ANWB hulplijn alles regelen en met vervangend vervoer naar huis.

    Heb ook een verzekering tegen diefstal. Zoals PPP 356 al aangeeft is het geen voorkoming van maar een troost achteraf en voorkom je een financiële kater.

    Die stuur-pedaal-pook sloten helpen niet echt veel en kunnen de diefstal enkel wat vertragen.

    Een bijkomende startonderbreking kan helpen tegen de snelle of gelegenheidsdieven.

    Maar als ze echt je zinnen op je wagen gezet hebben dan is er weinig dat effectief kan helpen.

    Een GPS alarm is dan idd het beste.

    Als je toch voor zo een slot gaat dan zou ik kiezen voor een vast aan de pook.
    Ik heb dit in een vroeger wagen gehad en heeft geholpen: ingebroken maar wagen stond er nog. Ik ben de naam van het merk even kwijt maar dit is een systeem dat vast wordt bevestigd aan het chassis en met een beugel die dan rond de pook gaat met een slot.
    Als men de pook doorzaagt dan kan men er ook niet aan om te schakelen.
    Als ik op de naam kom dan post ik het wel even…

    [quote=”cabrio wim”:2wnmth7d]1/ ik heb een zeer goede verzekering. > elke drie jaar word mijn Porsche getaxeert, en wat er ook gebeurt per total of diefstal, het getaxeerde bedrag word uitgekeert.
    2/ heb verder een gehard stalen stuur/pedaalstang (met zaag niet te doen) > is een makkelijk te monteren beveiliging, en wanneer ik de auto parkeer zet ik dez weg met de iwelen altijd volledig naar links of recht gedraaid zodat ze hem niet op een trailer kunnen trekken
    3/ heb ergens een schakelaar geplaatst die appart de benzine pomp bedient.> mochten 1 en 2 niet voldoende zijn en krijgen ze hem toch van alarm en stuurstang, heb ik daar het schakelaartje nog voor, als die om staat en beide dingen zijn verwijdert krijgen ze hem alsnog niet aan de praat want benzinepomp werkt dan niet.

    Ik denk hoe meer beveiligingen, hoe eerder ze hem laten staan in verband met duur alles te verwijderen c.q. zoeken naar beveiligingen.
    Dan heb ik nog een punt, de meeste zetten hun Porsche niet graag in het zicht lekker weggestopt en niet te opvallend, dat is nu juist wat ze zoeken, hebben ze lekker de tijd en ruimte op hem een trailer te trekken.

    Klein waar gebeurt verhaal, in mijn Engelse periode 😉 gingen we met een groep van 10 auto’s een rit rijden door Frankrijk, de derde avond hadden we hotel met aan de voorkant en achterkant van het hotel parking. Acht personen zetten hun auto’s achter en mijn maat en ik voor bij de ingang van hotel. Ik hoef denk niet verder uit te leggen wat er die nacht gebeurt is, allen die achter geparkeerd stonden open gebroken en alles verwijdert, en drie meegenomen. Einde leuk georganiseerde rit, mijn maat en ik zijn zelf naar huis gereden en de rest konden via de Ned. ANWB hulplijn alles regelen en met vervangend vervoer naar huis.[/quote]

    verzekering is prima, maar niet preventief

    stang is waardeloos, ze zagen de stang niet door, wel het stuur zelf (of de pook) en vervangen die gewoon ??? (zie ook uitleg hoger

    schakelaar : uitstekend als preventie

    Stefan

    [quote=”stefx911″:1lsn95l6]

    Als je toch voor zo een slot gaat dan zou ik kiezen voor een vast aan de pook.
    Ik heb dit in een vroeger wagen gehad en heeft geholpen: ingebroken maar wagen stond er nog. Ik ben de naam van het merk even kwijt maar dit is een systeem dat vast wordt bevestigd aan het chassis en met een beugel die dan rond de pook gaat met een slot.
    Als men de pook doorzaagt dan kan men er ook niet aan om te schakelen.
    Als ik op de naam kom dan post ik het wel even…[/quote]

    Ik dacht dat het Euro-Lock was, heb ik ook nog in mijn wagens gehad.

    Ik heb geen verzekering tegen diefstal ( is erg moeilijk vast te krijgen op een oudere wagen)
    En zelfs daarmee is het niet evident uitbetaald te worden. Ik kan je het nummer van mijn broer geven die al jaren aan het wachten is op geld van 2 (binnen 2 jaar) gestlen mobilhomes (Met trackingsysteem etc)
    Er is er og eens eentje gestolen en die is hij zelf gaan terughalen met versterking van eigen volk daar depolitie niets wilde doen (ondanks doorgeven van de locatie)
    Ook geen stuurstang of pookslot.
    De Porsches staan steeds in een afgesloten garage waar ze even tijd nodig hebben om ze eruit te krijgen.Daarbuiten heb ik twee hondjes die voor een extra alarm zorgen (de verzekeringen nemen deze toch echt ernstig en besparen me een hoop aan polisgeld)
    Daarnaast hebben de wagens een alarm.
    Voor de poort van de garage staat eerst het werkpaard. Dus deze moet al verzet worden om de eerste P buiten te kunnen rijden en om bvb de Cs buiten te krijgen moeten ze nog één auto verzetten en minstens 5 minuten nodig hebben.
    Ik ga met de P hoofdzakelijk enkel naar uitstappen en vrije tijd rijden.
    Daarmee sluit ik de risicoplaatsen uit.
    Ook ben ik dan steeds in de zeer nabije buurt.
    Wielen dwars, stuurslot op en handremop vermoeilijken het wegtakelen.
    Ga ik naar de film, evenementen , op stap , winkelen , … wordt steeds het werkpaard meegenomen.
    Alle risicofactoren kan je niet uitschakelen maar wel verminderen.
    Voor de rest blijft het hopen dat het mij niet treft.
    Moest ik steeds met die angst rondrijden verkocht ik de wagen want dan is het plezier eraf.
    Morgen kunnen ze de wagen ergens stelen , maar ze kunnen me net zo goed straks omver rijden.
    Ik leef nu en geniet er nu van

    Al mijn wagens zijn verzekerd tegen diefstal, ook de oldtimers.

    Ben in mijn leven al 3X slachtoffer geweest van een autodiefstal en elke keer zonder problemen uitbetaald geweest.

    Ik heb het bij mijn BMW Cabrio geprobeerd na er ingebroken was.
    Wagens ouder als een bepaald aantal jaren moeten dan eerst voorzien worden van een klasse 3 alarm. (heb ik laten doen)
    Dan moet de waegn naar een door hun aangeduide taxeur gaan en op waarde geschat worden (heb ik laten doen) Die gegevens moet je dan aan de verzekering geven en dan hang je van hun bestwil af of ze hem wel dan niet tegen diefstal willen laten verzekeren.
    Hier heb ik een negatief antwoord op gekregen.
    De betreffende verzekering was Royal Belge.
    In het geval van mijn broer was daar de Mobilhomes verhuurd werden. Nu bleek de “huurder” in beide gevallen al een strafverleden gehad te hebben. Daardoor willen ze niet uitbetalen. Dat moest hij als verhuurder maar moeten gecontroleerd hebben.
    Ik heb nog nooit een attest van goed gedrag en zeden moeten afgeven als ik iets ging huren , maar hij had dit wel moeten navragen althans zijn verzekering 👿

    Op mijn Speedster staat enkel een simpele stroomonderbreking

    Dat is straf 😯
    Bij welke verzekering ben jij Paul.
    Ik was sowieso al aan het overleggen met almijn polissen op te stappen bij Royal Belge

    Ik heb in mijn auto een systeem met een gsm kaart,de inbreker merkt niks en ik krijg binnen de 5 seconden een oproep op mijn gsm,ook als ze de batterij afsluiten krijg ik onmiddellijk een berichtje…

    [quote=”ppp 356″:uuh11jiu][quote=”stefx911″:uuh11jiu]

    Als je toch voor zo een slot gaat dan zou ik kiezen voor een vast aan de pook.
    Ik heb dit in een vroeger wagen gehad en heeft geholpen: ingebroken maar wagen stond er nog. Ik ben de naam van het merk even kwijt maar dit is een systeem dat vast wordt bevestigd aan het chassis en met een beugel die dan rond de pook gaat met een slot.
    Als men de pook doorzaagt dan kan men er ook niet aan om te schakelen.
    Als ik op de naam kom dan post ik het wel even…[/quote]

    Ik dacht dat het Euro-Lock was, heb ik ook nog in mijn wagens gehad.[/quote]

    Multi-T-Lock dacht ik mij te herinneren…

    [quote=”911-lover”:uuh11jiu]Dat is straf 😯
    Bij welke verzekering ben jij Paul.
    Ik was sowieso al aan het overleggen met almijn polissen op te stappen bij Royal Belge[/quote]

    Via mijn makelaar heb ik de 964 ook tegen diefstal verzekert > kleine omnium.
    Is wel een afwijkende polis maar het kan allemaal, als je maar een goede makelaar hebt.
    Voor oldtimers zijn er dan weer standaard diefstal polissen…

    Wim

    Zo weet ik ook nog iemand die een oude GSm gebruikt voor diefstal.
    Volgens hem is het goedkoop en kunnen ze hem opzoeken.
    Zijn systeem werkt als volgt, oude gsm koop een nieuw abb. met10 euro als tegoed sluit hem op de stroom van de auto aan,telefoon aan laten staan.
    Niemand weet zijn nieuwe nummer dus er kan nooit op gebeld worden. En als de auto gestolen word kunnen ze hen via sateliet vinden.

    Weet niet of hij gelijk heeft, ben ook niet in discussie gegaan, maar misschien zitten hier wel telefoon mensen.

    [quote=”stefx911″:36pdnvk6][quote=”ppp 356″:36pdnvk6][quote=”stefx911″:36pdnvk6]

    Als ik op de naam kom dan post ik het wel even…[/quote]

    Ik dacht dat het Euro-Lock was, heb ik ook nog in mijn wagens gehad.[/quote]

    Multi-T-Lock dacht ik mij te herinneren…

    [/quote]

    Klopt inderdaad, had toch al de helft goed 😉

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 38)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.