Welke velgen / banden voor op circuit ?

Home Forums Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 964 Welke velgen / banden voor op circuit ?


Deprecated: Functie bp_core_get_user_domain is sinds versie 12.0.0 verouderd! Gebruik in plaats daarvan bp_members_get_user_url(). in /home/customer/www/porscheforum.be/public_html/wp-includes/functions.php on line 6078
9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Hoi, ik rijd dus met een 964 C2 en heb 2 sets velgen/banden liggen, namelijk:

    – imitatie 18″ turbo velgen met Continental Contact Sport 2 banden, vooraan 225/40, achteraan 265/35

    – originele 17″ cup I velgen met Michelin Pilot SX MXX3 banden, vooraan 205/50 en achteraan 255/40

    Volgende week ga ik voor de eerste keer met de Porsche op circuit, Zolder in België.

    Met welke van deze sets ga ik het beste gevoel hebben op circuit ? Wat raden jullie mij aan te gebruiken en waarom ?

    Als deze banden versleten zijn, ga ik wel eens uitkijken naar goede semi slicks voor op circuit (ik rij toch alleen maar bij droog weer). Maar terug hier, zou ik dan voor 17″ of 18″ opteren om semi-slicks op te leggen ?

    Ik zie al uit naar jullie aanbevelingen 😉

    S2

    Over 18-ers op een 964 is hier al veel geschreven.

    Dit lijkt geen goede combinatie te zijn of althans, Porsche raadt het niet aan op een 964.

    [quote=”S2″:q4fk49dp]Over 18-ers op een 964 is hier al veel geschreven.

    Dit lijkt geen goede combinatie te zijn of althans, Porsche raadt het niet aan op een 964.[/quote]

    Ja, toch niet met de standaard ophanging… maar op termijn komt er een Bilstein PSS9 ophanging onder, dus no prob voor 18″. En dan nog, dat 18″ niet zou samengaan met standaard Porscheophanging vind ik sterk overroepen.

    Iemand echt ervaring met circuit gebruik van 964 en 17″ of 18″ ? En al dan niet met semi-slicks ?

    ik kan je volgende raad geven ad hand van mijn arvaringen met circuitrijden;
    zelf heb ik een 964 C2, sportophanging Bilstein , verlaagd, op Pirelli
    P ZERO ROSSO banden ,17″ cup 2 velgen, pagit remblokken.
    deze wagen stuurt als een trein, mits het gas erop te houden in de bochten. Het heeft geen zin om 18″ velgen te monteren, zeker niet met de standaardvering.
    jouw beide sets zijn ok, maar met de 17″ is hij handelbaarder op het circuit.
    Met slicks rijden is niet evident, de adhesie is veel hoger bij werkingstemperatuur…, maar dat kan je alleen benutten bij een circuit-afgestelde wagen(vering, torsiebaren, stuurgeometrie…), als je dus bv. ambitie hebt om niet te remmen vóór au rouge om de raidillion te nemen, heb je slicks nodig.
    zelf ben ik heel tevreden vd rosso’s die zeer snel op temperatuur zijn en een zeer hoge grip hebben, de levensduur is iets minder, en ze zijn in het dagelijkse verkeer in de regen nog zeer aanvaardbaar.
    mvg

    thx for the info Vincent !

    Ik heb op de rode 964 RS de volgende banden:

    Michelin Pilot Sport CUP… eigenlijk een slick met straattoelating… dezelfde banden als op de nieuwe 997 GT3’s…

    [quote=”AutosDekens”:2ya2wsgh]Ik heb op de rode 964 RS de volgende banden:

    Michelin Pilot Sport CUP… eigenlijk een slick met straattoelating… dezelfde banden als op de nieuwe 997 GT3’s…[/quote]

    Kga da dinsdag es moeten bekijken dan 😉 Thx for the info.

    Ben niet met de RS aanwezig op dinsdag…

    voor op circuit gebruik ik mijn originele cup velgen met de michelin pilot banden 205/50 voor 255/40 achter
    tot dat die versleten zijn daarna denk ik aan semi slicks 😉
    hier fotos van mijn velgen voor het circuit http://picasaweb.google.fr/bertdidier/JantesNoirCircuit

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.